Joskus on helppoa olla jälkiviisas...

Sain neuvon kaverilta (joka on rakentaja), että älä koske keittiön klinkkereihin, koska talo on vanha. Olin kuitenkin vähän näppärä. Muutama laatoista, jotka menivät kohti keittiön seinää, häiritsi minua; haluanhan, että keittiö on suorassa ja sievä. Yritin irrottaa yhden laatan. Ei mitään kummallista sen alla. Ei mitään seuraavan alla, tai seuraavan, jne.

Kaikki meni hyvin, kunnes satuin irrottamaan kaksi vierekkäistä laattaa... Musta mönjä niiden alla. Oli myös hieman laattojen kiinnitysmassaa klinkkereiden reunalla, siinä, missä keittiön jalkalista oli ollut, sekin piilotti roskaa. Näytti siltä kuin alla olevissa kuvissa.

Kuva 1) Tältä se näytti, kun laatat nostettiin.
Kuva 2) Laatat, enemmän tai vähemmän ehjät. Pitäisikö se minimalisoida kuitujen leviämistä?
Kuva 3) Tässä oli "roskaa" listan takana.
Kuva 4) Näyttää "roskakappaleen".
Kuva 5) Nostaa linoleum-mattoa

343200994105P58f7.jpg
(klikkaa kuvaa suuremmaksi)

Keskusteltuani rakentajakaverin kanssa, olen ostanut laattojen kiinnitysmassaa ja laittanut takaisin kaksi laattaa sekä peittänyt "sauman" (kolmannessa kuvassa ylhäältä katsottuna) kiinnitysmassalla myös sen. Aion imuroida keittiön teollisuusimurilla ja sitten imuroida koko asunnon tavallisella imurilla, jossa on HEPA-suodatin. Sitten pitäisi olla rauhallista, kaverin mukaan.

Mitä kokemuksia teillä on tästä? Kaksi klinkkerilaattaa irrotettiin ilman erityisiä ponnisteluja (joten siitä ei pitäisi olla tullut paljon pölyä [jos mitään]) ja viimeisessä kuvassa olen vain nostanut linoleum-mattoa, joka sekin piilotti sotkua. Minulla oli Bilteman puolinaamari päälläni työn aikana.

Kuinka huolestunut minun pitäisi olla...?

Riski on varmasti suuri, että tulet elämään pitkään.

mull sanoi:
Kuinka huolissaan minun pitäisi olla... ?
Et enempää huolissaan kuin olet vaarasta kompastua kuistilla ja katkaista niskasi.

raveper sanoi:
Jos sinulla on pääsy hakukoneeseen, voit löytää tietoa tämänkaltaisesta hyvin helposti.
[linkki]
Googlailin sen ennen kuin postasin viestini, mutta mielestäni en saanut vastauksia kysymyksiini.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.