3 695 lukukertaa ·
17 vastausta
4k lukukertaa
17 vastausta
Musta ikkunan alla ja löysä kovalevy
Hei
Olen remontoimassa huvilaani (1968, yksikerroksinen, tiilipinta) ja aion laittaa sinne uutta eristystä ja höyrysulkua ulkoseiniin.
Sitten löydän tällaista ikkunoiden alta ja siltä kohdalta, missä on palkki, joka on syllyn päällä (en tiedä sen nimeä).
Mustassa ei ole homeen hajua, se haisee hieman happamalta, mutta saatan kuvitella niin. Kun koskettelen sitä veitsellä, pinta tuntuu yhtä kovalta kuin vieressä oleva tuore puupinta, ja kun raaputan mustaa, näen alla tuoretta puuta.
Masoniitti on kuitenkin pehmeää ja hauras niissä paikoissa, joissa siinä on reikiä.
Näyttää siltä, että masoniitin ja ulkopuolisen tiilen välissä on ohut kerros eristystä, mikä on mielestäni outoa.
Ulkopuolen julkisivussa on ilmanvaihtoreikiä tiilien välillä rivillä 2, mutta en ole voinut nähdä mitään rakoa, en pääse niihin käsiksi.
Mitä te asiantuntijat näette tässä, onko ongelmia? Mitä pitäisi tehdä, olen epävarma?
Tulee paljon kuvia
Olen remontoimassa huvilaani (1968, yksikerroksinen, tiilipinta) ja aion laittaa sinne uutta eristystä ja höyrysulkua ulkoseiniin.
Sitten löydän tällaista ikkunoiden alta ja siltä kohdalta, missä on palkki, joka on syllyn päällä (en tiedä sen nimeä).
Mustassa ei ole homeen hajua, se haisee hieman happamalta, mutta saatan kuvitella niin. Kun koskettelen sitä veitsellä, pinta tuntuu yhtä kovalta kuin vieressä oleva tuore puupinta, ja kun raaputan mustaa, näen alla tuoretta puuta.
Masoniitti on kuitenkin pehmeää ja hauras niissä paikoissa, joissa siinä on reikiä.
Näyttää siltä, että masoniitin ja ulkopuolisen tiilen välissä on ohut kerros eristystä, mikä on mielestäni outoa.
Ulkopuolen julkisivussa on ilmanvaihtoreikiä tiilien välillä rivillä 2, mutta en ole voinut nähdä mitään rakoa, en pääse niihin käsiksi.
Mitä te asiantuntijat näette tässä, onko ongelmia? Mitä pitäisi tehdä, olen epävarma?
Tulee paljon kuvia
Näyttääkö se homeelta? Tuntuuko ulkopuoli ikkunasta tiiviiltä?D Diman sanoi:Hei
Remontoin taloa (1968, yksikerroksinen, tiiliverhottu) ja aion laittaa uudet eristeet sekä höyrysulun ulkoseiniin.
Sitten löydän tällaisia asioita ikkunoiden alta ja siinä säären päällä olevassa kannattimessa (en tiedä, mikä sen nimi on).
Se musta ei haise homeelta, se haisee vähän happamalta, mutta ehkä kuvittelen sen. Kun työnnän sitä veitsellä, pinta tuntuu yhtä kovalta kuin vieressä oleva tuore puupinta, ja kun raaputan sitä mustaa, näen alla tuoreen puun.
Masoniitti on kuitenkin pehmeä ja hauras paikoilla, joissa siihen on tullut reikää.
Näyttää siltä, että masoniitin ja ulkopuolisen tiilen välissä on ohut eristys, mitä pidän kummallisena.
Julkisivun ulkopuolella on ilmastointireikiä toisen rivin tiilien välissä, mutta en ole nähnyt mitään rakoa, en pääse käsiksi.
Mitä te, jotka ymmärrätte tällaisia asioita, näette tässä, onko ongelma? Mitä minun pitäisi tehdä, olen epävarma?
Paljon kuvia tulee olemaan
Vaihdathan sen kannattimen nyt kun olet kerran siinä?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Tyypilliset kosteusvahingot, jotka ovat johtaneet homeeseen. Mistä vesi tulee?
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 546 viestiä
Minusta ei näytä kovin vaaralliselta, tärkeintä on järjestää niin, ettei lisäkosteutta pääse sisään. Muutenhan se on vain hiottava, siveltävä boracolilla ja maalattava päälle, jotta saat itiöt sidottua.
Ovatko ikkunat talon rakennusvuodelta? Jos ne ovat "uusia" ikkunoita, voit toivoa, että vanhat vuotivat ja aiheuttivat kosteuden tunkeutumisen. (kosteusjäljet masoniitissa/levymateriaalissa pysyvät "ikuisesti", vaikka vuotaminen olisi loppunut 20 vuotta sitten ja sen jälkeen olisi ollut kuivaa valitettavasti) Jos ne ovat alkuperäisiä ja aiot pitää ne, tarkista pellit huolellisesti.
Ovatko ikkunat talon rakennusvuodelta? Jos ne ovat "uusia" ikkunoita, voit toivoa, että vanhat vuotivat ja aiheuttivat kosteuden tunkeutumisen. (kosteusjäljet masoniitissa/levymateriaalissa pysyvät "ikuisesti", vaikka vuotaminen olisi loppunut 20 vuotta sitten ja sen jälkeen olisi ollut kuivaa valitettavasti) Jos ne ovat alkuperäisiä ja aiot pitää ne, tarkista pellit huolellisesti.
Voiko olla niin, että juuri ikkunapeltien puuttuminen, jotka ohjaavat veden pois ikkunasta, on syynä ongelmaan? Nykyiseltäänhän vesi päätyy tiilille ikkunan eteen ja kosteus tunkeutuu saumojen läpi takaisin seinään.
Vai olenko ihan hakoteillä?
Vai olenko ihan hakoteillä?
hei
Kiitos vastauksistanne!
Ikkunat ovat vanhat ja siellä on hieman rakoja kaikkialla. Ajattelin vaihtaa ne keväällä (en voi tällä hetkellä tehdä kaikkia korjauksia samanaikaisesti).
Luulen, että olette oikeassa, vettä on vuotanut sisään ikkunoiden kautta ja aiheuttanut tämän.
Voisinko, kuten kirjoititte, maalata Boracolia (mistä ihmeestä sitä saa nyt, kun sitä ei myydä enää yksityishenkilöille) ikkunan ulkopuolelle ja tehdä sisäpuolen valmiiksi.
Sitten keväällä, kun aion vaihtaa ikkunat ja poistaa vanhan karmit, otan varmaankin alas tiilijulkisivun juuri ikkunoiden alta ja korjaan sen silloin?
Kiitos vastauksistanne!
Ikkunat ovat vanhat ja siellä on hieman rakoja kaikkialla. Ajattelin vaihtaa ne keväällä (en voi tällä hetkellä tehdä kaikkia korjauksia samanaikaisesti).
Luulen, että olette oikeassa, vettä on vuotanut sisään ikkunoiden kautta ja aiheuttanut tämän.
Voisinko, kuten kirjoititte, maalata Boracolia (mistä ihmeestä sitä saa nyt, kun sitä ei myydä enää yksityishenkilöille) ikkunan ulkopuolelle ja tehdä sisäpuolen valmiiksi.
Sitten keväällä, kun aion vaihtaa ikkunat ja poistaa vanhan karmit, otan varmaankin alas tiilijulkisivun juuri ikkunoiden alta ja korjaan sen silloin?
Jäsen
· Västernorrland
· 12 021 viestiä
Älä välitä boracolista tai sellaisesta, se ei tuo mitään. Jos se on kuivaa nyt, se on joka tapauksessa kuollutta ja vain värjäytymää. Jos se kastuu uudelleen, se homehtuu uudelleen, jos olosuhteet ovat oikeat. Homeitiöitä on ympärillämme koko ajan........
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Pese mustahome kloriinilla; jos se ei ole kuollut ennen, se kuolee silloin.
Vihreä palkki seisoo pahvin ja styroksin päällä (näkyy parhaiten kuvissa 5-8) ja se on muovitettu ja vaikuttaa täysin muuttumattomalta (mitä voin nähdä sisältä), joten jätän sen osan paikoilleen.
Jos tarkoitat horisontaalista sääntöä vihreän palkin päällä, niin ehkä,,, en oikeastaan tiedä, tarvitseeko se vaihtaa.
Kuuntelen erittäin mielelläni neuvoja tässä foorumissa.
Jos tarkoitat horisontaalista sääntöä vihreän palkin päällä, niin ehkä,,, en oikeastaan tiedä, tarvitseeko se vaihtaa.
Kuuntelen erittäin mielelläni neuvoja tässä foorumissa.
Ainoa, mitä on kuullut, on että painekyllästetty puu voi ajan myötä alkaa haista pahalta, mutta varmasti on parempia asiantuntijoita kuin minä vastaamaan siihen.D Diman sanoi:Vihreä palkki seisoo paperin ja styroksin päällä (näkyy parhaiten kuvissa 5-8), on muovitettu ja vaikuttaa täysin koskemattomalta (mitä voin nähdä sisältäpäin), joten sen osan jätän paikalleen.
Jos tarkoitat vaakasuoraa sääntöä vihreän palkin päällä, niin ehkä,,, en itse asiassa tiedä, tarvitseeko se vaihtaa.
Kuuntelen erittäin mielelläni neuvoja täällä foorumilla
Aivan kuten muut jäsenet kirjoittavat, se on kosteus ja mahdollisesti home. Jos se lisäksi haisee kostealle, voit luottaa intuitioosi. Näyttää siltä, että sinulla on ongelma siinä, että ikkunoistasi puuttuu järkevät peltilistat, joista kosteus on päässyt saumoista sisään. Koko rakenne ikkunoiden ympärillä tuntuu siltä, että muotoiluun on kiinnitetty enemmän huomiota kuin toimivuuteen rakennusvaiheessa.


















