Hei kaikki asiantuntijat, minulla on pieni ongelma.
Pitäisikö minun laittaa muovia tähän kattoon, mitä mieltä olette?

Talo on 50 vuotta vanha eikä siinä ole ollut ongelmia kosteuden kanssa, mutta nyt vetää hieman kun poistin vanhan tretex-katon.
Aion asentaa lastulevyyn perustuvan sisäkaton suoraan tuolle näkyvälle pinnalle, mutta kysymys on, pitäisikö siinä olla muovi välissä?

Kiitos etukäteen
// Andreas

• Vanhan katon tukipuut ja eristysmateriaali puretun tretex-katon alla, mietinnässä muovikerroksen lisääminen rakennusprojektiin.
Ei muovia. Jos se toimii nyt ilman kosteusvaurioita, sinun ei pitäisi käyttää muovia. Saat silloin toisen rakenteen, jolla on erilaiset vaatimukset tuuletukselle (ylipaine/alipaine jne).

Pitäisikö sen sijaan käyttää jonkinlaista tuulipaperia? Koska vanha paperi on vahingoittunut monissa paikoissa.

Nyt olen valitettavasti jo alkanut asentaa sisäkattoa noin 1/4 koko alasta, muovilla :eek:.

Aion asentaa pari venttiiliä näihin huoneisiin, joita remontoidaan yläkerrassa, koska vaihdan ikkunat myös ja vanhoissa on venttiilit.

Ehkä nämä venttiilit eivät riitä??

Mitä ongelmia voisi ilmetä, jos muovittaisin koko yläkerran, kuten ajattelin tehdä??

Tämä vaikuttaa olevan pirun viidakko.:(
//Andreas

Nja. Minusta sinun pitäisi käyttää muovia. varmista, että muovin ja huoneen välillä on tiivis, kun taas ilma voi kiertää hieman muovin ja huopakatteen välillä. Jos siellä tulee liian tiivis, voisit saada ongelmia.

Jos yhdistät muovin mekaaniseen poistoilmaan (eli alipaineeseen), olet poistanut ongelmariskin. Plus, saat kuivemman ullakon ja parempaa ilmaa sisällä.

Ok kiitos,
toivon, että ymmärsit mitä tarkoitetaan. Tämä on yläkerta viistokatolla ja se on eristetty kuvassa näkyvän paperin ulkopuolelta.

Siihen tulee ilmarako paperin ja muovin väliin 22 mm harvalaudoituksella (kuten kuvassa) ja sisäkatto tiiviisti muoviin. (tämä tehdään ilman erityistä syytä, ainoastaan yksinkertaisuuden vuoksi.)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.