10 880 lukukertaa ·
5 vastausta
11k lukukertaa
5 vastausta
Muovi EPS-betonin alla
Aion valaa välipohjan ePS-sementillä GVK:n kuvauksen mukaisesti
https://www.gvk.se/branschregler/golv/forstarka-trabjalklag/lattfyllnadsmassa
Olen yrittänyt löytää oikeantyyppistä muovia käyttääkseni. Rakennusmarkkinat myyvät enimmäkseen tavallista ikääntymistä kestävää 0,2 mm paksua muovia, jota ei pitäisi käyttää.
Byggmax myy ohuempaa muovia
https://www.byggmax.se/verktyg/täckning-rep-och-ståltråd/golvtäckning/täckfolie-handy-p21011
Siinä sanotaan, että sitä ei saa rakentaa sisään. Voisiko joku antaa ehdotuksia, mitä minun pitäisi käyttää? Vai voinko käyttää sen Byggmaxista.
Kyse on siitä, että betonin tulisi voida kuivua alaspäin, koska minulla on vedeneristyskerros yläreunassa, jossa kylpyhuone tulee olemaan.
https://www.gvk.se/branschregler/golv/forstarka-trabjalklag/lattfyllnadsmassa
Olen yrittänyt löytää oikeantyyppistä muovia käyttääkseni. Rakennusmarkkinat myyvät enimmäkseen tavallista ikääntymistä kestävää 0,2 mm paksua muovia, jota ei pitäisi käyttää.
Byggmax myy ohuempaa muovia
https://www.byggmax.se/verktyg/täckning-rep-och-ståltråd/golvtäckning/täckfolie-handy-p21011
Siinä sanotaan, että sitä ei saa rakentaa sisään. Voisiko joku antaa ehdotuksia, mitä minun pitäisi käyttää? Vai voinko käyttää sen Byggmaxista.
Kyse on siitä, että betonin tulisi voida kuivua alaspäin, koska minulla on vedeneristyskerros yläreunassa, jossa kylpyhuone tulee olemaan.
Ota byggmax folien
Muovin tehtävä on estää veden imeytyminen eps:stä ympäröiviin koolauksiin jne., jolloin se kuivuu liian nopeasti.
Että folien ei saa rakentaa sisään, johtuu siitä, ettei se ole ikääntymistä kestävä eikä sitä voi käyttää esim. höyrysulkuna seinissä.
Muovin tehtävä on estää veden imeytyminen eps:stä ympäröiviin koolauksiin jne., jolloin se kuivuu liian nopeasti.
Että folien ei saa rakentaa sisään, johtuu siitä, ettei se ole ikääntymistä kestävä eikä sitä voi käyttää esim. höyrysulkuna seinissä.
Lainaan tätä vanhaa ketjua, koska sillä on ajankohtainen kysymykseni.
Miksi ikääntymistä kestävä rakennuskalvo ei saa käyttää EPS-betonin alla?
Kaikkien EPS-betonin valmistajien ohjeissa sanotaan, että PE-kalvoa tulee käyttää, joka ei ole ikääntymistä kestävä, mutta mitään selitystä ei ole annettu miksi.
Miksi ikääntymistä kestävä rakennuskalvo ei saa käyttää EPS-betonin alla?
Kaikkien EPS-betonin valmistajien ohjeissa sanotaan, että PE-kalvoa tulee käyttää, joka ei ole ikääntymistä kestävä, mutta mitään selitystä ei ole annettu miksi.
Ajattelen, että he tarkoittavat, että sen EI TARVITSE olla ikääntymistä kestävä. Eihän sillä voi olla mitään merkitystä.Landbogården sanoi:
Lainaan tätä vanhaa keskustelua, koska siinä on tämänhetkinen kysymykseni. Miksi ikääntymistä kestävä rakennuskalvo ei saa käyttää EPS-betonin alla?
Kaikkien EPS-betonivalmistajien ohjeissa sanotaan, että PE-kalvoa pitää käyttää, joka ei ole ikääntymistä kestävä, mutta ei kuitenkaan selitystä miksi.
Puuteräsken ohella? Tai missä tarkoitat?Landbogården sanoi:
Pohdin myös tätä, kun asensin eps:n kylpyhuoneen välipalkkien alle. Erohan on siinä, että ikääntymiskestävä on täysin tiivis eikä päästä minkäänlaista kosteutta läpi. Ajattelen, että eps:n on pystyttävä kuivumaan alaspäin (hitaasti) ja tämä on syy siihen, että sen ei pitäisi olla täysin tiivis alapuolelta.Peter2400 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi