Hei.
Rakennan parhaillaan autotallia ja tallia samaan rakennukseen. Kokonaispinta-ala on 164 neliömetriä.
Olen juuri nyt tekemässä viimeistä eristyskerrosta autotallin osassa, mutta olen odottanut seinän kanssa, joka jakaa autotallin ja tallin.
Ulkoseinät ovat paneelista, tuulensuojakankaasta, pystysuorasta 170 eristyksestä, MUOVISTA, vaakasuorasta 45 eristyksestä, OSB:stä ja päättyy kipsiin.
Mutta olen saanut monia ideoita siitä, miten väliseinä pitäisi vuorata. Ajatus on 95 + 45 eristys siihen, mutta mihin muovi pitäisi puristaa, pitääkö se edes olla mukana? Autotalli tulee olemaan lämmitetty, talli eristetty mutta ei lämmitetty. Mekaaninen poistoilma tallissa.
Toivon vinkkejä.

Ystävällisin terveisin, Johan

Muovin tulee aina olla rakenteen lämpimällä puolella. Max 1/3 sisäpuolelta katsottuna.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Muovi tulee aina olla rakenteen lämpimällä puolella. Max 1/3 sisään katsottuna sisältä päin
Ok, kiitos vastauksesta. Jos nyt käytetään laskelmaa jossa muovi on 1/3 sisään, olen valmistellut kattotuoleja asumistilaa/varastoa varten autotallin ja tallin päälle. Mihin minun tulisi sijoittaa mahdollinen muovi tallin katossa, kun yläkerta tulee olemaan lämmitetty tulevaisuudessa, eikö olisi hyvä olla jonkinlainen kangas/muovi ennen rimoja ja levyjä? (Lattia on ajateltu ruiskueristää)

Voit käyttää vindduk kylmällä puolella ja muovia lattianiskojen päällä.

• Tykkään
Stenis_
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Voit käyttää tuulensuojakangasta kylmällä puolella ja muovia lattianiskojen päällä
Suurkiitos!!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.