9 302 lukukertaa ·
2 vastausta
9k lukukertaa
2 vastausta
Muottivaneri vai vaneri plus paperi?
Ajattelin valaa puutarhamuurin tänä kesänä. Jotta se olisi minulle helppoa, käytän T-elementtejä. Nämä ajattelin valaa kahdessa vaiheessa per elementti. Ensin pohja ja seuraavana päivänä ajattelin valaa yläosan.
Korkeus tulee vaihtelemaan 30 cm:stä 1,10 m:iin, jokaisen lohkon pituus tulee olemaan 1 m. Yhteensä tulee olemaan noin 26 lohkoa. Nyt kysymys onkin, voiko olla vähän säästeliäs ja jättää muottivanerin pois ja käyttää tavallista vaneria muoteissa sen sijaan. Siinä tapauksessa ajattelin päällystää vanerin muovilla, koska minulla on paljon diffuusiomuovia ylimääräisenä.
Hyvä idea vai vain tyhmän pihiä?
Korkeus tulee vaihtelemaan 30 cm:stä 1,10 m:iin, jokaisen lohkon pituus tulee olemaan 1 m. Yhteensä tulee olemaan noin 26 lohkoa. Nyt kysymys onkin, voiko olla vähän säästeliäs ja jättää muottivanerin pois ja käyttää tavallista vaneria muoteissa sen sijaan. Siinä tapauksessa ajattelin päällystää vanerin muovilla, koska minulla on paljon diffuusiomuovia ylimääräisenä.
Hyvä idea vai vain tyhmän pihiä?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 232 viestiä
Onhan se varmasti hyvä, jos saat taivutettua muotin ja saat valun ulos. Betoni on peilinkiiltävä mutta himmenee kuukauden kuluessa.mats_o sanoi:Ajattelin valaa puutarhamuuri tänä kesänä. Jotta se olisi helppoa minulle, teen T-elementtejä. Ajattelin valaa ne kahdessa vaiheessa per elementti. Ensin pohja ja seuraavana päivänä ajattelin valaa yläosan.
korkeus vaihtelee 30 cm ja 1,10 m välillä, jokaisen lohkon pituus on 1 m. yhteensä tulee noin 26 lohkoa. Nyt on vain kysymys, voiko vähän kitsastella ja jättää muottivanerin pois ja käyttää tavallista vaneria muottiin. Siinä tapauksessa ajattelin peittää vanerin muovilla, koska minulla on paljon ylimääräistä muovia.
Hyvä idea vai vain typerän kitsasta?
Isoisäni teki muutaman sata betonilaattaa sillä tavalla.
Ei ongelmaa muodon kanssa. Jos tarkastelee sitä ylhäältä päin, ajatus on näin
XXXXXXXXXXXXXXXXX
XBBBBBBBBBBB Y
YYYYYYYYYYYYY
Eli X on makaava L, joka koostuu pitkästä sivusta ja lyhyestä sivusta. Sama koskee y ja sitten annan säännönmukaisuuden lyhytsivuilla mennä päällekkäin toistensa kanssa. Ajattelin porata reiän läpi ja laittaa kiinteän harjateräksen kuin sokka. Purettaessa vedetään sokat pois ja muotti jaetaan, ja betoni jää oikealle paikalleen.
XXXXXXXXXXXXXXXXX
XBBBBBBBBBBB Y
YYYYYYYYYYYYY
Eli X on makaava L, joka koostuu pitkästä sivusta ja lyhyestä sivusta. Sama koskee y ja sitten annan säännönmukaisuuden lyhytsivuilla mennä päällekkäin toistensa kanssa. Ajattelin porata reiän läpi ja laittaa kiinteän harjateräksen kuin sokka. Purettaessa vedetään sokat pois ja muotti jaetaan, ja betoni jää oikealle paikalleen.
Klikkaa tästä vastataksesi