3 645 lukukertaa ·
2 vastausta
4k lukukertaa
2 vastausta
Muottipuu/jätepuu
Hei kaikki
Muutaman viikon kuluttua valetaan kellarinperusta. Koska perusta on maan alla, rakennamme muotin ja eristämme reunuksen samalla salaojittavalla eristyksellä kuin kellarinseinään käytettään sen sijaan, että käyttäisimme reunaelementtejä.
Nyt artikkelin otsikkoon. Onko kellään vinkkejä mistä löytää edullisia puutavaroita kaikkiin tukijalkoihin ja vastaaviin (itse muotin teen raakalaudasta)? Onko olemassa saha, josta voi kerätä hukkapaloja, rakennusliike jolla on roskakontti, josta voi poimia, tai suuri rakennustyömaa, josta voisi kysyä? Mielellään jostain Lundin ympäristöstä (mielellään itään) 2-3 kilometrin säteellä.
Terveisin
Pär
Muutaman viikon kuluttua valetaan kellarinperusta. Koska perusta on maan alla, rakennamme muotin ja eristämme reunuksen samalla salaojittavalla eristyksellä kuin kellarinseinään käytettään sen sijaan, että käyttäisimme reunaelementtejä.
Nyt artikkelin otsikkoon. Onko kellään vinkkejä mistä löytää edullisia puutavaroita kaikkiin tukijalkoihin ja vastaaviin (itse muotin teen raakalaudasta)? Onko olemassa saha, josta voi kerätä hukkapaloja, rakennusliike jolla on roskakontti, josta voi poimia, tai suuri rakennustyömaa, josta voisi kysyä? Mielellään jostain Lundin ympäristöstä (mielellään itään) 2-3 kilometrin säteellä.
Terveisin
Pär
Mielestäni olet jo vastannut kysymyksiisi itse. Useimmat sahat/rakennustarvikeliikkeet lajittelevat pois halkeilleen ja huonon puun. Joten tiedustele, he ovat varmasti halukkaita tekemään rahaa jollain, jonka muuten heittäisivät pois. Ja kysyä rakennustyömaalla ei ole myöskään huono idea. Olen itse saanut/ostanut/vaihtanut paljon rakennusmateriaalia työmailta. Työmailla heitetään pois myös paljon puupakkausta ja huonompia lavoja, joista voi ottaa puutavaraa.
Ajatukseni oli saada konkreettisia vinkkejä paikoista, jotka joku foorumikollega oikeasti tuntee. Että esimerkiksi rakennus X siellä ja siellä on tai olen purkanut liiterini ja mielelläni välttäisin kuljettamasta osaa materiaalista kaatopaikalle.
/Pär
/Pär
Klikkaa tästä vastataksesi