Aion käyttää mollyplugia/laajennustulppia ripustamaan asioita kipsilevyyn autotallissa.

Sen verran tiedän, että niitä on yksinkertaiselle ja kaksinkertaiselle kipsille.

Olen ymmärtänyt, että porataan reikä, joka on yhtä suuri kuin ruuvi, lukee ruuvin pakkauksessa. Päässä on hampaat, jotka kiinnittyvät kipsilevyyn. Minulla ei ole laajennuspihtejä, joten käytän ruuvinväännintä alhaisella nopeudella. Ongelmani on, että ruuvi ei laajennu. Mitä enemmän yritän, sitä suuremmaksi reikä kasvaa. Olen yrittänyt pitää laajennuksesta kiinni, kun ruuvaan, jotta se ei pyöri ympäriinsä. En saa sitä toimimaan. Katson videoita YouTubesta, mutta ruuvi ei laajennu eikä kiinnity. Mitä teen väärin. Olenko yksinkertaisesti ostanut väärät ruuvit.

• Metalliexpanderi M5 x 74, esillä verkkokaupan sivulla, hinta 39,90. Sopii kiinnitykseen kipsilevyille, mutta ongelmia käytössä ilman expanderityökalua.
Perustuen siihen, ettet ole porannut liian suurta:
Vedä ruuvin päätä ulospäin, pois plugista ns. Kierrä uudelleen. Kiristä hieman enemmän. Kierrä. Improvisoi polygripillä tai jollakin, jos sinulla ei ole "mollytångia".

A Anemon86 sanoi:
Olenko jopa ostanut vääriä ruuveja.
En ymmärrä oikein. Ruuvi ja muut osat expanderplugissa (Mollyn) myydään niin kuin tiedän aina yhtenä pakettina, ja silloin en ymmärrä, kuinka voisi ostaa väärän ruuvin.

Kirjoitat, että se ei laajene, mutta mitä sitten tapahtuu?

• Tykkään
Fairlane
  • Laddar…
Onko sinulla yksinkertainen vai kaksinkertainen levy? Mikä expander sinulla on tarkalleen?

Kuvassa oleva plugi on yksinkertaista levyä varten, mutta tuote sillä nimellä, jos katsotaan biltemassa (M5 x 74), on kaksinkertaista levyä varten, joten bilteman kuva on väärin.

Lisäksi, jos sinulla on ollut onnea/epäonnea porata kiinnikkeeseen, expander ei toimi juuri siinä. Tutki reiän syvyyttä pienellä koukulla varustetulla tikulla, esimerkiksi taivutetulla rautalangalla, arvioidaksesi syvyyttä.

• Tykkään
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo sanoi:
En ymmärrä aivan. Ruuvit ja muut osat expander-tulpassa (Mollyn) myydään aina käsittääkseni yhtenä pakettina, enkä ymmärrä miten olisi mahdollista ostaa väärä ruuvi.

Kirjoitat, ettei se laajene, mutta mitä silloin tapahtuu?
Huonosti muotoiltu minulta. Mutta mollyplug ei laajene, tämä on ongelmani, mitä tahansa teenkin. Kun puhuin ruuvista, tarkoitin expanderissa olevaa ruuvia. Väärän ostaminen tarkoittaa siis tietysti koko expander-ruuvia, ei ruuvia expanderissa.

redarn redarn sanoi:
Onko sinulla yksöis- vai kaksoislevy? Mikä expander sinulla on tarkalleen?

Kuvassa oleva tappi on tarkoitettu yksöislevylle, mutta tuote sillä nimellä biltemassa (M5 x 74) on tarkoitettu kaksoislevylle, joten bilteman kuva on väärin.
Tarkoitatko, että kuvassa oleva on kaksoiskipsille? Sitten meillä on vastaus ehkä siinä? Minulla on yksöiskipsi. Sitten olen ostanut väärän. Kiitos vastauksesta.

A Anemon86 sanoi:
Tarkoitatko, että kuvassa näkyvä on kaksoiskipsilevylle? Sitten meillä on ehkä vastaus siihen? Minulla on yksittäiskipsilevy. Sitten olen ostanut väärän. Kiitos vastauksesta
Nojaa

Kuva näyttää pluggen yksittäiskipsilevylle
5x74 artikkeli Biltemassa on kaksoiskipsilevylle
Biltemassa on väärä kuva 5x74

redarn redarn sanoi:
Lisäys, jos sinulla on ollut onnea/epäonnea porata juuri tukipuun kohdalla, niin siinä kohdassa expander ei toimi. Tutki reikä tikulla, jossa on pieni koukku, esimerkiksi taivutettu teräslanka, arvioidaksesi syvyyden.
Toinen kysymys. Jos olet porannut reiät expander-ruuville, mutta reiät ovat tulleet liian suuriksi eri syistä. Nyt ne on kitattu umpeen. Mutta et voi porata uutta reikää samalle paikalle? Kitti murtuu vain rikki? Jos haluat ruuvin juuri siihen paikkaan. Voiko silloin käyttää muuta kuin expanderi-tulppaa?

alm82 alm82 sanoi:
Osta mollypihti, ei muuten onnistu koskaan kunnolla

[linkki]
Täytyy ehkä sijoittaa sellaiseen

redarn redarn sanoi:
Lisäys, jos olet onnekas/epäonnekas ja poraat puuriman kohdalle, niin expander ei toimi juuri siinä kohdassa. Tutki tarkistusreikää esim. pienellä koukulla varustetulla tikulla, kuten taipuneella rautalangalla, arvioidaksesi syvyyden.
Ei mikään puurima ollut tiellä.

A Anemon86 sanoi:
Toinen kysymys. Jos on porannut reiän laajennusruuville mutta reiästä on tullut liian iso eri syistä. Nyt ne on kitattu umpeen. Mutta voiko samaan kohtaan tehdä uuden reiän? Kitti vain murenee? Jos haluaa laittaa ruuvin juuri siihen kohtaan, voiko käyttää jotain muuta kuin laajennustulppaa?
Isompi laajennus on varmaan ensimmäinen ajatus.

redarn redarn sanoi:
Nojaa

Kuva näyttää tulpan yksinkertaiselle kipsilevylle
5x74 artikkelia biltemassa on kaksoiskipsille
Biltemalla on väärä kuva 5x74:stä
Vai niin, sitä en tiennytkään. Tämän kuvan lähetin henkilölle, joka meni biltemaan ostoksille. Se on se, joka on ostettu.

Näet helposti pistokkeesta, onko se yksinkertainen vai kaksinkertainen.
Merkitty matka on joko yksi tai kaksi kipsilevyä pitkä (noin 13 tai 26 mm).
Metallitulppa, jossa punainen merkintä ruuvin todentamiseksi yksinkertaiseksi tai kaksinkertaiseksi, pituudeltaan 13 tai 26 mm.

• Tykkään
Fairlane ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.