1 360 lukukertaa ·
48 vastausta
1k lukukertaa
48 vastausta
Mollytulppa
Aion käyttää mollyplugia/laajennustulppia ripustamaan asioita kipsilevyyn autotallissa.
Sen verran tiedän, että niitä on yksinkertaiselle ja kaksinkertaiselle kipsille.
Olen ymmärtänyt, että porataan reikä, joka on yhtä suuri kuin ruuvi, lukee ruuvin pakkauksessa. Päässä on hampaat, jotka kiinnittyvät kipsilevyyn. Minulla ei ole laajennuspihtejä, joten käytän ruuvinväännintä alhaisella nopeudella. Ongelmani on, että ruuvi ei laajennu. Mitä enemmän yritän, sitä suuremmaksi reikä kasvaa. Olen yrittänyt pitää laajennuksesta kiinni, kun ruuvaan, jotta se ei pyöri ympäriinsä. En saa sitä toimimaan. Katson videoita YouTubesta, mutta ruuvi ei laajennu eikä kiinnity. Mitä teen väärin. Olenko yksinkertaisesti ostanut väärät ruuvit.
Sen verran tiedän, että niitä on yksinkertaiselle ja kaksinkertaiselle kipsille.
Olen ymmärtänyt, että porataan reikä, joka on yhtä suuri kuin ruuvi, lukee ruuvin pakkauksessa. Päässä on hampaat, jotka kiinnittyvät kipsilevyyn. Minulla ei ole laajennuspihtejä, joten käytän ruuvinväännintä alhaisella nopeudella. Ongelmani on, että ruuvi ei laajennu. Mitä enemmän yritän, sitä suuremmaksi reikä kasvaa. Olen yrittänyt pitää laajennuksesta kiinni, kun ruuvaan, jotta se ei pyöri ympäriinsä. En saa sitä toimimaan. Katson videoita YouTubesta, mutta ruuvi ei laajennu eikä kiinnity. Mitä teen väärin. Olenko yksinkertaisesti ostanut väärät ruuvit.
Onko sinulla yksinkertainen vai kaksinkertainen levy? Mikä expander sinulla on tarkalleen?
Kuvassa oleva plugi on yksinkertaista levyä varten, mutta tuote sillä nimellä, jos katsotaan biltemassa (M5 x 74), on kaksinkertaista levyä varten, joten bilteman kuva on väärin.
Kuvassa oleva plugi on yksinkertaista levyä varten, mutta tuote sillä nimellä, jos katsotaan biltemassa (M5 x 74), on kaksinkertaista levyä varten, joten bilteman kuva on väärin.
Lisäksi, jos sinulla on ollut onnea/epäonnea porata kiinnikkeeseen, expander ei toimi juuri siinä. Tutki reiän syvyyttä pienellä koukulla varustetulla tikulla, esimerkiksi taivutetulla rautalangalla, arvioidaksesi syvyyttä.
Huonosti muotoiltu minulta. Mutta mollyplug ei laajene, tämä on ongelmani, mitä tahansa teenkin. Kun puhuin ruuvista, tarkoitin expanderissa olevaa ruuvia. Väärän ostaminen tarkoittaa siis tietysti koko expander-ruuvia, ei ruuvia expanderissa.Alfredo sanoi:
Tarkoitatko, että kuvassa oleva on kaksoiskipsille? Sitten meillä on vastaus ehkä siinä? Minulla on yksöiskipsi. Sitten olen ostanut väärän. Kiitos vastauksesta.redarn sanoi:
Osta mollytång, muuten ei koskaan tule hyvä
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...h-expanders/gipsexpanders/montagetang-023671/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...h-expanders/gipsexpanders/montagetang-023671/
NojaaA Anemon86 sanoi:
Kuva näyttää pluggen yksittäiskipsilevylle
5x74 artikkeli Biltemassa on kaksoiskipsilevylle
Biltemassa on väärä kuva 5x74
Toinen kysymys. Jos olet porannut reiät expander-ruuville, mutta reiät ovat tulleet liian suuriksi eri syistä. Nyt ne on kitattu umpeen. Mutta et voi porata uutta reikää samalle paikalle? Kitti murtuu vain rikki? Jos haluat ruuvin juuri siihen paikkaan. Voiko silloin käyttää muuta kuin expanderi-tulppaa?redarn sanoi:
Isompi laajennus on varmaan ensimmäinen ajatus.A Anemon86 sanoi: