Minulla on kellarissa huone, jota ajattelin käyttää pellet-säkki-varastona.

Jotta saisin ilmavirtausta lattian ja seinän ympäri sekä mahdollisuuden siivota ympärillä/alla, aion rakentaa puukannen, jolle sijoitan pelletit.

Ajattelin kantta, joka on 3700x1300, mikä tarkoittaa, että voin lastata noin 4,6 EUR-lavaa, joissa on noin 840 kg pellettejä kussakin.

Ajattelin 45x95-koolinkejä pystyasennossa, joissa on 28x70 harvalauta lattiana.

95-koolingit ovat noin 370 mm välein.
Lattia noin 70 mm välein.

Mitä luulette, kestääkö se ajan myötä?
EUR-lavahan on tukevarakenteisempi mutta on myös tarkoitettu kestämään 1500 kg kuormitusta.

Pelkkä vatsatunne sanoo: ei ongelmia.

Etkö voisi ottaa pari säännönmukaisuutta ja joitain harvempia palikoita ja koekuormittaa pari pellettisäkkiä? Voisi antaa hyvän viitteen.

Pahin tapaus: mitä voi tapahtua, jos se ei kestä? - Murskattu jalka?
Tai vain - korjata ja vahvistaa rakennetta?

Edit:
Puheena ollen lavat. Minulla on ne ulkona puuvajassa, jotta polttopuut eivät olisi suoraan maassa. Kuitenkin voin todeta, että on hankalaa kävellä lavoilla, joissa lautojen välit ovat suuret. Siksi suosittelen, että pienennät niiden (28x70) väliä ehkä 1", riskin vähentämiseksi nyrjähtäneistä jaloista.

Viimeksi muokattu:
Korjaa ja vahvista vain.

Mutta onhan se hienoa saada se heti oikein.
Minulla on myös sellainen tunne, että sen pitäisi toimia.

Mennään!
Kiitos kannustuksesta! :)

Hemmakatten
Oletetaan, että sinulla on betonilattia kellarissa?

Kyllä vain, miksi kysyt?

Hemmakatten
Tuli ajatushämärä. Ajattelin, että jos lattia on puuta, se ei ehkä kestäisi pellettien painoa. Mutta onhan se tietenkin betonia kellarissa.

Se tulee kestämään oikein hyvin, vain aloittaa rakentaminen.

ja käyttää kuormalavoja on pois suljettua vai? Minulla on samanlainen kuin sinulla ja käytän niitä hieman yksinkertaisempia kertakäyttöisiä kuormalavoja, jotka ovat ainakin uusia ja raikkaita.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.