Ajattelin rakentaa carportin asuntovaunulle viereen spiketältet. Heti ajattelin, että korkeaprofiilinen kattolevy olisi helpointa, koska tarvikkeet on rakennettava 35 mailin päässä täältä tunturialueella. Ajatuksena on pystyttää tukilinja yhdensuuntaisesti etupihan kanssa ja yksinkertaisesti asettaa kattolevy lepäämään etupihalle ja tukilinjalle. Etupihalla on käytännössä tasakatto, tyypiltään 7 astetta ja kallistuu suunnitellusta carportista poispäin. Onko tämä liian yksinkertaista ja yksinkertaisesti kestämätöntä? Katso kuva. Korkeaprofiililevyllä, voiko tällöin kokonaan jättää kattoparrut pois vai tarvitaanko niitä, mutta pienemmässä koossa, vakauden vuoksi?
Ajattelin, että kolme tolppaa olisivat 0,7 m pitkiä ruuvipaalut.

Punainen talo, johon on liitetty piirroksena rakennettava autokatos. Rakenteet, mitat ja materiaalit on esitetty kuvassa. Katos liittyy talon sivuun.
 
Jos valitset esimerkiksi Plannja 70 riittävän pellinpaksuudella, se pystyy kantamaan itsensä kantavan linjan ja talon seinän välissä, ja voit näin ollen jättää katon koolaukset pois. Jos valitset hieman vahvemman liimapuupalkin, esimerkiksi 78x270, voit jättää keskimmäisen pystytolpan pois. Kuitenkin rakenne täytyy vakauttaa koolauksilla kantavan linjan ja talon seinän välissä kahdessa kohdassa. Odottaessa, että kattopelti tulee paikalleen, tarvitaan väliaikainen diagonaali katon tasossa.
 
Onko tietoa, mikä on stagningen mitat kantavan palkin ja talon seinän välillä? Riittääkö 45x95? Tarvitaanko ristiin-stagaamista tolppien välillä?
 
ltfrebac ltfrebac sanoi:
Onko tietoa kantavan linjan ja talon seinän välisen jäykistyksen mitoista?
Se on lähinnä ulkonäkökysymys. Ehdottaisin 45x145, joka sijoitetaan niin, että ne muistuttavat harjalautoja, mutta peltikannen alla. Tolppien lisäjäykistystä ei tarvita, koska pelti hoitaa sen tehtävän.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.