Talomme ja erillisen terassilla olevan piharakennuksen välillä on sorapolku.
Aikaisemmin se oli tarkoitettu vain jalankulkuun ja pyöräilyyn, mutta on nyt levennetty noin 2,5 metriin.
Haluan pystyä ajamaan auton tai pienen kaivinkoneen ohi päästäkseni talon taakse.
HUOM! Tämä tapahtuu harvoin, vain poikkeustapauksissa, mutta haluan, että mahdollisuus on olemassa.

Aikomukseni on nyt rakentaa lankkuportti talon portaan ja piharakennuksen terassin väliin, joten ei tarvitse ylittää sorapolkua paljain jaloin. Kuljen usein talon ja piharakennuksen väliä ja haluan välttää sekä kengät että kivuliaat jalat ja etten vedä soraa sisään jne.

Lankkuportti rakennetaan tyyppisellä laituri-portaalla 34 x 145 mm, koska se on sama kuin mitä minulla on portaissa. Se tulee olemaan maanpinnan tasolla sorapolulla, vain pienellä korotuksella, jotta soraa ei pääsisi terassille.

Leveys 125 cm, pituus 250 cm.

Kuten kuvista näette, siellä oli aiemmin kallionkieleke, joka pisti esiin, mutta jonka olen nyt porannut pois, tästä syystä yksi kuva näyttää suuren kuopan.

Ajatukseni on upottaa kolme pystysuoraa palkkia kuoppaan ja täyttää kivillä ja soralla niiden alla ja ympärillä, jotta siitä tulisi vakaa. Näiden palkkien päälle asetetaan terassi poikittain jatkeeksi portaalle. Vähän kuin laituri, mutta se sijaitsee maanpinnan tasolla.

Mitä mieltä olette itse ideasta, toimiiko se vai tuleeko se painautumaan ja joustamaan, jos ajan sen yli autolla muutaman vuoden päästä? Minkä kokoiset suosittelette palkkeihin? Tarvitseeko se kantopalkkeja palkkien alle, mikä on vaikeasti toteutettavissa... Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.

Grop i marken efter borttagning av bergknalle med stenar och brädor runtom samt kablar över marken vid sidan av ett trädäck. Taloportaat ja hiekkatie, jossa on poistettu kallio, näkyvät kuvassa rakenteilla olevan jalkakäytävän kohdalta.
- Ystävällisin terveisin, Håkan

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.