Hei Kaikki,

Harkitsen ostavani 2-kerroksisen talon noin vuodelta 1969, joka tarvitsee laajennusta ja remonttia. Minulla on rajallinen kokemus betonitalojen rakenteista ja kysyisin, voisiko joku täällä antaa minulle neuvoja siitä, mitä voisi tehdä (kokeneen rakentajan kanssa). Minulla on joitakin erityisiä kysymyksiä, mutta voitte antaa yleisiä vastauksia.

1) Onko mahdollista poistaa sisäkatto/kattoristikot toisesta kerroksesta ja luoda kaareva sisäkatto? Mitä tarvitaan?
2) Miten voidaan sijoittaa uusia ikkunoita olemassa olevaan ulkoseinään? Pitääkö ottaa huomioon jokin olemassa oleva rakenne?
3) Miten pakotettu ilmanvaihto yleensä vedetään tällaisissa taloissa? Haluan tehdä paremmin kuin nykyinen passiivinen painovoimainen järjestelmä radonin takia ja parantaa energiatehokkuutta.
4) Ovatko kaikki talon ulkoseinän osat kantavia?

Rakennusvuosi: 1969
Perusta: Laatta maalla
Katto: Betonitiilet
Julkisivu: Kevytbetonielementit
Ikkunat: Eristyslasielementit
Runko: Kevytbetonielementit
Välipohja: Kevytbetonielementit

Kiitos kaikille asiantuntijoille!

• Kaksikerroksinen valkoinen talo punaisin ikkunanpielin, tiilikatto, viherpiha, kapea ajotie, iso vihreä puu ja pensas edustalla.
  • Rakennuksen pohjapiirros, jossa näkyvät huoneet, kuten olohuone, makuuhuone, kylpyhuone, keittiö ja varasto. Tekstit suomeksi ja ruotsiksi.
Viimeksi muokattu:
Voisi olla idea tarkistaa radon ja sen jälkeen mitoittaa saadun vastauksen perusteella...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.