6 111 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
Miten vaihtaa kynnyksen?
Jäsen
· Västernorrland
· 2 106 viestiä
Kuva voisi ehkä auttaa...
Normaalisti tilanne olisi vain ottaa saha ja leikata vanha pois ja laittaa uusi tilalle. Mutta juuri se niukka tieto siitä, että se on metallia, tekee ainakin minut epäileväksi. Voisi olla kokonainen teräsrunko ja silloin kynnys ja karmi voivat olla samaa yksikköä.
Onko koko kynnys metallia vai onko sen alla puuruuvi, joka tekee siitä korkeamman? Onko ovenkarmi metallia vai puuta? Miten ne on kiinnitetty yhteen? Jne.
Normaalisti tilanne olisi vain ottaa saha ja leikata vanha pois ja laittaa uusi tilalle. Mutta juuri se niukka tieto siitä, että se on metallia, tekee ainakin minut epäileväksi. Voisi olla kokonainen teräsrunko ja silloin kynnys ja karmi voivat olla samaa yksikköä.
Onko koko kynnys metallia vai onko sen alla puuruuvi, joka tekee siitä korkeamman? Onko ovenkarmi metallia vai puuta? Miten ne on kiinnitetty yhteen? Jne.
Hei, nyt olen tarkistanut sen oikein, valitettavasti minulla ei ollut kameraa kotona, joten en voinut ottaa kuvaa, mutta se tulee. Näyttää siltä, että kyseessä on puu, johon on laitettu metalli päälle. Ja karmi sen ympärillä on puuta. Joten pitäisikö vain sahata karmia pitkin alas ja sahata se poikki, sitten murtaa se auki? Ja sitten vain ostaa kynnys ja asentaa se? Voiko ostaa kynnyksen valmiina? En ole koskaan korjannut kynnystä, en tiedä miten se on rakennettuit-snubben sanoi:Kuva voisi ehkä auttaa... Normaalisti se on vain ottaa esiin saha ja leikata vanha pois ja laittaa uusi tilalle. Mutta juuri tieto siitä, että se on metallia, saa ainakin minut epäröimään. Voisi olla koko teräksinen karmirakenne, jolloin kynnys ja karmi voivat olla yhtä kappaletta. Onko koko kynnys metallia vai onko alla jokin puulista, joka tekee siitä korkeamman? Onko ovenkarmi metallia vai puuta? Miten ne on kiinnitetty yhteen? Jne.
Jäsen
· Västernorrland
· 2 106 viestiä
Et tarvitse välttämättä olla niin tarkka sahatessasi karmia pitkin. On helpompi murtaa ja taivuttaa, jos sinulla on jokin pieni pala jäljellä, josta pitää kiinni. Katkaise kynnys keskeltä ja irrota palaset vain.
Kynnyksiä on saatavilla useimmissa rautakaupoissa. Olen ostanut omani K-Rautasta. 129kr/kpl.
K-Rautassa kynnykset oli valmiiksi sahattu tiettyjä karmileveyksiä varten ja edellyttävät tiettyä karmiprofiilia. Ratkaisin asian niin, että ostin kynnyksen leveämmälle ovi/karmille ja sahasin sen itse sopimaan minun karmeihini.
Jos haluat edelleen korkeamman kynnyksen, voit vain rakentaa jonkin tukipuun uuden kynnyksen alle.
Kynnyksiä on saatavilla useimmissa rautakaupoissa. Olen ostanut omani K-Rautasta. 129kr/kpl.
K-Rautassa kynnykset oli valmiiksi sahattu tiettyjä karmileveyksiä varten ja edellyttävät tiettyä karmiprofiilia. Ratkaisin asian niin, että ostin kynnyksen leveämmälle ovi/karmille ja sahasin sen itse sopimaan minun karmeihini.
Jos haluat edelleen korkeamman kynnyksen, voit vain rakentaa jonkin tukipuun uuden kynnyksen alle.
Klikkaa tästä vastataksesi