Hei, minulla on autotalli, joka on melko pitkä, ja haluaisin purkaa väliseinän, koska toinen puoli on ollut autolle ja toinen puoli varastona.

Miten tiedän, voinko purkaa tämän seinän ja mitä minun mahdollisesti täytyy tehdä, jotta autotalli ei sortuisi :-) ..?

Kysyisin myös, voinko muokata 5 kattotuolia jollakin tavalla, jotta voisin nostaa sisäkattoa ja asentaa auton nostimen.

Liitän muutamia kuvia, kiitos etukäteen Andreas!

On vaikea nähdä, miten seinä voisi olla kantava, kun sinulla on kattotuolit, jotka menevät samaan suuntaan.

En kuitenkaan lupaa mitään, joten odota vielä muutama vastaus.

Sinulla on vapaasti kantavia kattokannattimia, jotka lepäävät ulkoseinillä, joten väliseinällä ei ole kantavaa tehtävää.

Mukava kuulla, kiitos paljon avusta, sitten viikonloppuna rikotaan seinä! :-)

Ajattelin toista kysymystä, luuletteko että on mahdollista muuttaa 5 kattotuolia saadaksesi korkeamman rakenteen siten, että sisäkattoa voidaan nostaa, jotta voi Asentaa ja käyttää autonosturia?

Terveisin Andreas!

Kattopalkkien uudelleenrakentaminen on niiden muotoilun vuoksi epäsuotuisaa. Vaihtoehdot ovat 1) Nostaa kaikki kattopalkit ja 2) Korvata tietty määrä kattopalkkeja uusilla, jotka on laskettu uusien edellytysten mukaan.

Okei suuri kiitos avusta! :-)

Vaikka seinä ei ole kantava, se voi olla vakauttava. Autotalli on vähän outo rakenne, koska siinä ei ole käytännössä seinää edessä, missä autotallin ovi on, verrattuna normaaleihin rakennuksiin.

Silloin tämän tyyppiset sisäseinä voivat olla tärkeitä jäykistyksenä.

Tiedän tapauksen täällä Tukholmassa (Järfälla). Eräs sukulaisen naapuri oli rakentanut laittomasti varasto-osan autotalliinsa. Varasto purettiin nopeasti ennen rakennusluvan tarkastusta.

Kun hän sitten aikoi rakentaa varaston uudelleen tarkastuksen jälkeen, hän halusi avaramman pohjaratkaisun autotalliin, joten autotallin takaseinä purettiin, ja varasto rakennettiin uudestaan. Muutama kuukausi myöhemmin syysmyrskyssä sukulaiseni heräsi keskellä yötä rysähdykseen, ja koko naapurin autotalli oli romahtanut kuin korttitalo.

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Tärkeä huomautus hempularilta. Kaikki talon tasot (eli kaikki ulkoseinät ja kattotaso) täytyy vakauttaa joko vinotuilla tai levypeitteillä. Autotallissa, jossa on ovi päädyssä, tämä voi olla ongelma. Se voidaan sen sijaan ratkaista sisäkaton tason vinotuilla.

Okei kiitos, pitäisikö minun laittaa diagonaalit kattotuolien väliin lähellä porttia sitten? Vai ymmärränkö väärin :-)

kun otetaan huomioon, että ulkoseinät ovat todellisissa mitoissa, niin se ei kyllä ole mikään tekorakennelma ja voit varmasti ilman ongelmia poistaa seinän.

A Päratrök sanoi:
Okei kiitos, pitäisikö minun laittaa kulmaviivat kattopalkkien välille lähellä porttia?
En osaa sanoa, onko se tarpeen sinun tapauksessasi, mutta se on erittäin yksinkertainen toimenpide. Tunne porttiseinää, kun olet purkanut väliseinän. En minäkään usko, että kyse on fusku, mutta haluan silti huomauttaa, että vakaus ja mitat voivat olla täysin eri asioita.

Kiitos kaikista vinkeistä! Nyt minulla on vähän lihaa luiden ympärillä. :-)

Kun haluat sekä poistaa seinän että avata katon, suosittelen sinua ottamaan avuksi rakennusinsinöörin/rakennesuunnittelijan.

Tietysti sinun pitäisi tehdä nämä muutokset, ja saada oikeanlaista apua.

Siitä tulee hieno autotalli.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.