Kuvassa näette, mitä tarkoitan. Se on ohut kipsiseinä, joka päättyy kaareen. Miten teen itse kaaren? Minun on vaikea muotoilla kysymystä, mutta ymmärrätte varmasti, jos katsotte kuvaa..

Lisäksi, miten teen kaaren lattian reunalistasta? Voisiko se olla muovilista?

• Kaareva kipsiseinä, jossa alareunassa kaareutuva lattialista.
Kipsiä taivutuksen kanssa en tunne, mutta listan kanssa voit varmaan tehdä kuten veneenrakentajat ja lämmittää sen höyryssä, kunnes se pehmenee?

Okei, ja ehkä he ovat tehneet niin, mutta sääntö takana täytyy myös olla taivutettu, ehkä sahattu pala.. jaa, siitä, onko itse kaareva seinä kipsiä, en tiedä, mutta suora seinä on sitä. Oletan, että se on jokin muovimateriaali, en tiedä. Jos joku tietää miten tehdä, olen kiitollinen. Material?

On olemassa MDF-levyjä, jotka ovat uurrettuja takapuolelta. Niitä voi taivuttaa kaikenlaisiin muotoihin.

Voi olla myös masoniittilevy.

Europrofililta on saatavilla teräskiskoja, jotka on tarkoitettu pyöreiden seinien rakentamiseen. Kipsilevyä voi vain kastella ja taivuttaa. Sama koskee sokkelia.

miten meni sen kulman kanssa, toteutuiko se?

TS ei ole ollut aktiivinen 6 vuoteen ...

Ah, hittolainen. Olen itse innokas tekemään konvekseja pyöreitä kulmia uuteen kylpyhuoneeseeni, mutta säteen ei pitäisi olla enempää kuin noin 15-30 cm. Vähän epävarma, miten vain.

No mutta sehän on hyvä! Tuo voisi tosiaan toimia.

https://www.byggmax.se/badrum/tätskikt/våtrumsskiva-böjbar-p660023

Siinä lukee:

30 mm voidaan taipua ulkopuoliselle halkaisijalle 520 mm.
50 mm voidaan taipua ulkopuoliselle halkaisijalle 1060 mm.

Toisin sanoen, tulkitsen sen niin, että pienin säde, jonka voin saada, on 520/2 = 260 mm. Se on ehkä hieman suurempi kuin aluksi ajattelin, mutta ei täysin väärinpäin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.