3 496 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Miten tehdä vesiliitäntä seinässä ??
Hei.
Ajattelin kysyä vinkkejä/neuvoja, miten minun pitäisi tehdä vedenliitäntä seinässä autotallissa.
Ulkoseinä on eristetty ja muovitettu, olen kiinnittänyt 45*45 päälle saadakseni asennusseinän. Tässä tulee sisään tuleva vesi, muovin ja osb:n välissä. Tähän tulee jonkinlainen y-haaraliitos, joka menee vesipostille sekä eteenpäin lämminvesivaraajalle ja sitten pesualtaalle.
Olisitteko vetäneet kaiken sisään vai ulkopuolelle seinää?
//Jimmy
Ajattelin kysyä vinkkejä/neuvoja, miten minun pitäisi tehdä vedenliitäntä seinässä autotallissa.
Ulkoseinä on eristetty ja muovitettu, olen kiinnittänyt 45*45 päälle saadakseni asennusseinän. Tässä tulee sisään tuleva vesi, muovin ja osb:n välissä. Tähän tulee jonkinlainen y-haaraliitos, joka menee vesipostille sekä eteenpäin lämminvesivaraajalle ja sitten pesualtaalle.
Olisitteko vetäneet kaiken sisään vai ulkopuolelle seinää?
//Jimmy
Sitten sinun pitäisi pystyä kallistamaan sen seinästä niin paljon kuin mahdollista. Sitten t-putki veden ulospäin, sitten eteenpäin kohti lämmitintä. Jos se on sisäpuolelta 12mm, se on ulkopuolelta luultavasti 18mm.
Terveisin
Terveisin
Jos sinulla on ajatus piilottaa putket, se onnistuu käyttämällä prisol-putkia ja taivuttamalla ne esiin liitäntäkohdissa, hana-asennuksissa, hyvällä prisol-putkitaivuttajalla, jolloin taivutuksen säde on lyhyt. Mielestäni seinässä tulee ahdasta esimerkiksi putkitusrakenteelle, kuten putki putkessa 15x2.5, onnistuu, jos ulostulo on koolausten välissä, missä rakennusmuovi on ohuinta.
Koska seinään ei pitänyt vetää paljon putkia, mielestäni ulkoinen putkisto olisi toiminut.
Yst. terv.
Koska seinään ei pitänyt vetää paljon putkia, mielestäni ulkoinen putkisto olisi toiminut.
Yst. terv.
Vvb till ts noin 6 metriä
Ensimmäinen ajatukseni oli laittaa ne seinään, mutta en oikein tiedä miten ratkaista ensimmäinen liitos, siksi ensimmäinen kirjoitukseni tässä. Ja ajattelin myös käyttää pexiä koko matkan.
Mikä tulee olemaan ahdasta tai ei, en voi nähdä etukäteen, minulla ei ole suoranaista tietoa tästä, joten on mitattava ja katsottava. Bockfixtur, onko se sellainen valmis mutka pex-letkulle?
Ensimmäinen ajatukseni oli laittaa ne seinään, mutta en oikein tiedä miten ratkaista ensimmäinen liitos, siksi ensimmäinen kirjoitukseni tässä. Ja ajattelin myös käyttää pexiä koko matkan.
Mikä tulee olemaan ahdasta tai ei, en voi nähdä etukäteen, minulla ei ole suoranaista tietoa tästä, joten on mitattava ja katsottava. Bockfixtur, onko se sellainen valmis mutka pex-letkulle?
Klikkaa tästä vastataksesi