2 586 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Miten tehdä 1 makuuhuoneesta 2, missä järjestyksessä minun pitäisi aloittaa?
Hei!
Olen juuri aloittamassa makuuhuoneen remontointia, joka meillä on. Alun perin se on 2 huonetta, koska huoneessa on 2 ovea ja näkee, että välissä on ollut seinä. Ajattelin laittaa seinän takaisin saadakseni 2 huonetta; pitäisikö minun kiinnittää rima lattiaan vai pitäisikö minun poistaa lattia ensin (laminaattilattian alla on betoni) väliseinän kohdalla ja viimeistellä seinä, sitten laittaa lattia? Vai pitäisikö minun laittaa lattia koko huoneeseen ja sitten rakentaa seinä? (poraa lattian läpi ja alas betoniin) Haluaisin tietää, missä järjestyksessä minun pitäisi aloittaa remontti. Pitäisikö minun vaihtaa sisäovet ennen kuin järjestän seinät kuntoon, vai pitäisikö minun vaihtaa ovet viimeiseksi?
Yt/Ahton
Olen juuri aloittamassa makuuhuoneen remontointia, joka meillä on. Alun perin se on 2 huonetta, koska huoneessa on 2 ovea ja näkee, että välissä on ollut seinä. Ajattelin laittaa seinän takaisin saadakseni 2 huonetta; pitäisikö minun kiinnittää rima lattiaan vai pitäisikö minun poistaa lattia ensin (laminaattilattian alla on betoni) väliseinän kohdalla ja viimeistellä seinä, sitten laittaa lattia? Vai pitäisikö minun laittaa lattia koko huoneeseen ja sitten rakentaa seinä? (poraa lattian läpi ja alas betoniin) Haluaisin tietää, missä järjestyksessä minun pitäisi aloittaa remontti. Pitäisikö minun vaihtaa sisäovet ennen kuin järjestän seinät kuntoon, vai pitäisikö minun vaihtaa ovet viimeiseksi?
Yt/Ahton
Onko kyseessä vain ovilehtien vaihto vai myös karmien?
Joka tapauksessa sinun tulee repiä pois olemassa oleva lattia ja pystyttää uusi seinä, jos aiot asentaa uusia karmeja, tee se ennen kuin asennat lattian.
Ovillehdet asennat viimeiseksi, jotta et naarmuta niitä.
Laminaattilattiat tulee asentaa "kelluvasti", eli niiden tulee pystyä liikkumaan hieman lämpötilan ja kosteuden muutosten myötä, joten niitä ei tule kiinnittää seinäkiinnikkeillä. Tämä hankaloittaa myös laminaattilattian vaihtoa tulevaisuudessa.
Joka tapauksessa sinun tulee repiä pois olemassa oleva lattia ja pystyttää uusi seinä, jos aiot asentaa uusia karmeja, tee se ennen kuin asennat lattian.
Ovillehdet asennat viimeiseksi, jotta et naarmuta niitä.
Laminaattilattiat tulee asentaa "kelluvasti", eli niiden tulee pystyä liikkumaan hieman lämpötilan ja kosteuden muutosten myötä, joten niitä ei tule kiinnittää seinäkiinnikkeillä. Tämä hankaloittaa myös laminaattilattian vaihtoa tulevaisuudessa.
Aion vaihtaa koko oviaukon, myös karmit.
Ok, melkein arvasin sen, aion poistaa laminaattilattian ja asentaa parketin sen jälkeen kun olen asentanut väliseinän.
Huomasin myös, että tila, johon minulla on mahdollisuus asentaa väliseinä, on vain 85 mm leveä, se on kahden ikkunan välinen tila. Joudun käyttämään 45*45 ja yksinkertaista kipsilevyä, haluaisin mieluiten jotain kipsilevyn taakse, mutta en löydä mitään, mikä olisi enintään 7 mm paksu. Huomaan, että makuuhuoneesta olohuoneeseen menevät seinät on rakennettu 45*45 ja yksinkertaisella kipsilevyllä.
Onko joku, joka tietää, miten minun pitäisi/voisin tehdä parhaiten?
Ok, melkein arvasin sen, aion poistaa laminaattilattian ja asentaa parketin sen jälkeen kun olen asentanut väliseinän.
Huomasin myös, että tila, johon minulla on mahdollisuus asentaa väliseinä, on vain 85 mm leveä, se on kahden ikkunan välinen tila. Joudun käyttämään 45*45 ja yksinkertaista kipsilevyä, haluaisin mieluiten jotain kipsilevyn taakse, mutta en löydä mitään, mikä olisi enintään 7 mm paksu. Huomaan, että makuuhuoneesta olohuoneeseen menevät seinät on rakennettu 45*45 ja yksinkertaisella kipsilevyllä.
Onko joku, joka tietää, miten minun pitäisi/voisin tehdä parhaiten?
Jos haluat säilyttää lattian, piirrä kohta mihin seinä tulee ja sahaa se kaistale irti pyörösahalla, joka on säädetty niin syvälle, että se ei kosketa betonia. Pappa lattia VETTIG papp - Ei sitä ruskeaa paskaa, mitä myydään eri rakennustarvikeliikkeissä, vaan oikeaa "mjölkpapp". Laita lattialle sääntöjä, mielestäni metalliprofiilit ovat käteviä. Jos käytät puuprofiileja ja ne ovat yhteydessä sokkeliin, suosittelisin käyttöön paperipahvia estämään kosteuden nousua rakenteeseen. Silti mielestäni metalli on kätevämpi. Tasoita sisään tai käytä vesivaakaa tai laseria asettaaksesi säännön kattoon. Laita profiilit pystyyn vasten kahta ulkoseinää. Aseta loput profiilit, ja huomioi etäisyys riippuen levymateriaalista. Mittaa ne vesivaa'alla. Merkitse OSB:n keskiosa, jos käytät 900 levyjä ennen asennusta, jotta tiedät missä sääntö sijaitsee. OSB toiseen puoleen kiinni, laita eristettä, mielellään Piano Akustinen Levy. Kiinnitä OSB toiseen puoleen - Muista siirtää saumailmaisemat, jotta OSB:n saumailmaisemat eivät ole samalla säännöllä kuin toisella puolella. Laita kipsi, muista, ettei kipsin sauma ole samalla säännöllä kuin OSB:n sauma. Nosta kipsiä kattoon, jos ne ovat jonkin verran liian lyhyitä. (Lattialista peittää aukon) Pakkeloi - Teippaa - Maalaa. Lattialistat. Vaihda ovet tai ovilevyt remontin jälkeen.
EDIT: Luin nyt 85 mm - Käyttäisin tällöin 45 mm profiileja OSB+ROT 6.5 mm kipsin kanssa = 83 mm. Ja mahdollisesti säädä ikkuna-aukkoa tarvittaessa.
EDIT: Luin nyt 85 mm - Käyttäisin tällöin 45 mm profiileja OSB+ROT 6.5 mm kipsin kanssa = 83 mm. Ja mahdollisesti säädä ikkuna-aukkoa tarvittaessa.
Viimeksi muokattu:
Korjaan oman vastaukseni - OSB jos on 11mm eikä mitään muuta, joten 45 kehikko OSB:n ja 6.5mm kipsin kanssa antaa yhteensä 80mm.slacker sanoi:Jos nyt haluat säilyttää lattian, piirtäisin mihin seinä tulee ja leikkaisin sen kaistaleen irti puurautasahalla, joka on asetettu sellaiseen syvyyteen, ettei se osu betoniin.
Peitä lattia VETTIG pappilla - Ei sellaisella ruskealla paskalla, jota myydään eri rakennustavarataloissa, vaan oikealla "mjölkpapp":lla.
Laita puukarva lattiaan, itse pidän metallikehikoita kätevinä. Jos käytät puukehikkoja ja se on maata vasten, suosittelisin lumppapp:ia estämään kosteuden pääsy rakennukseen. Minusta metalli on edelleen kätevämpi.
Käytä riippuvaa vaaituslaatikkoa tai lasertasovaaka, jotta kattoon kiinnitetty kehikko on suora.
Asenna kehikot kahdelle ulkoseinälle.
Laita loput kehikoista ja mieti etäisyyttä riippuen levymateriaalista. Mittaa ne vesivaa'alla.
Piirrä OSB:n keskikohta, jos käytät 900 levyjä ennen asennusta, jotta tiedät, mihin kehikko on sijoitettu.
Asenna OSB toiselle puolelle, lisää eristys, esimerkiksi Piano Äänilevy.
Asenna OSB toiselle puolelle - Muista, että liitokset eivät ole samassa kohdassa kuin toisella puolella.
Asenna kipsilevy, muista ettei kipsilevyn liitos ole samalla kohdalla kuin OSB:n liitos.
Nosta kipsiä kattoon, jos ne ovat hieman liian lyhyet. (Jalkalista peittää raon)
Kittiä, teippaa, maalaa.
Jalkalistat.
Vaihda ovet tai ovilevyt remontin jälkeen.
EDIT:
Luettelin nyt 85mm - Käyttäisin 45 kiskoja OSB:n ja 6.5mm ROT-kipsin kanssa, jolloin saadaan yhteensä 83mm. Ja ehkä säätäisin ikkunoiden kehystä tarpeen mukaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Bör man bygga väggarna med 195-reglar på typ en sån här konstruktion?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vi ska bygga ut ett sovrum+toa på 18 kvm ,,det blir en krypgrund. Det är lera mark
Grund & Markarbeten -
Muuta 3 Makuuhuonetta 2 Suuriksi Toimistoiksi (Poista 1 seinä ja laajenna olemassa olevaa seinää)
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka