Hei kaikille,
Svenne, joka asuu Irlannissa eikä luota paikallisiin käsityöläisiin....
Haluan eristää taloni ullakon, joka on rakennettu vuonna 2005. En aio kehittää ullakkoa asuintilaksi, mutta käytän sitä varastointiin, eli ullakon ovi/luukku tikkailla on asennettu.

Olen saanut tarjouksen, joka vaikuttaa olevan ok, MUTTA molemmissa tarjouksissa on SUURI ero. Joko eristys suihkutetaan (100 mm) suoraan kosteuseristyskankaalle ja raakalautaan, mikä luo uuden tiiviin kerroksen ja ilmatiiviin ullakon. TAI sitten asetat keksivälin ja luot tuuletuskanavan suihke-eristyksen (200 mm) ja liuskekattojen väliin.

Palautetta näistä eri tavoista, kiitos....
 
T
Kuulostaa kuin olisi kaksi täysin erilaista kattoa...? Yksi raakapontilla (kosteuseristyskalvolla...?) ja yksi liuskekivellä...?
Voitko kertoa tämänhetkiset lähtökohdat?

Ajattelen, että 200 mm on parempi kuin 100, meillä on noin 400 mm eristys katossa Tukholman alueella, ja tuuletusrako on aina suositeltavaa (sanoisin, että se on vaatimus, jos on puumateriaalia)
Mikä on "kexdistans"?
 
  • Tykkään
MrFrame
  • Laddar…
Pahoittelut hitaasta vastauksesta.... Vuoden päätökset jne.
Liitteenä kolme kuvaa kyseessä olevasta ullakosta.
Kexdistans on etäisyys, kun laitetaan "kex", joka muodostaa etäisyyden / ilmataskun olemassa olevan katon ja suihkumaalauksen välille. Täällä saarella joko suihkutetaan suoraan mustalle kankaalle kuvissa 100 mm vaahdolla tai luodaan kexdistans 50 mm ja sitten ruiskutetaan 200 mm vaahtoa, mutta se on tietenkin paljon kalliimpaa....
 
  • Vinttihuve rakenteilla, näkyvissä puuristikot ja musta kangas katossa. Seinät harmaata tiiltä, kuvassa kexdistans-rakenne.
  • Musta kangas katossa ja suojaputki puurungoissa ullakon eristystyötä varten.
  • Vintti, jossa puurakenteet ja musta kangas näkyvät. Rakenteet käytetään eristämiseen keksivälein.
MrJay
Jos saisin valita, valitsisin ehdottomasti ilmarako (kex) + PU vaahto. Siten raakapontti saa tuuletusta alapuoleltaan ja alapuoli suojataan kondensoitumiselta, minkä olen itse kokenut (kallista!)
 
  • Tykkään
MrFrame
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.