Hei,

Tarvitsisin siirtää merkittyjä tukijalkoja yläkerrassani. Vähintään 20 cm kummallakin puolella, mutta mielellään noin 40 cm.

Miten voisin vahvistaa rakennetta?

1. Laittaisinko ylimääräisen yläkehyksen (se viisto, jonka päällä katto on) jokaisen tolpan päälle vai miten tekisin?
2. Laittaisinko paksummat tukijalat? (ne punaisella merkityt)

Viimeinen vaihtoehto on peittää ne, mutta se ei ole kovin houkuttelevaa, koska tila on silloin hankalakäyttöinen.

Ystävällisin terveisin,

Tobias

• Kolmionmuotoinen leikkauskuva ullakon kattorakenteesta, jossa punaiset viivat osoittavat siirrettäviä tukipalkkeja ja tekstillä merkittyjä mittasuhteita.
  • Tykkään
roYalSwe
  • Laddar…
Hei. Miten ratkaisit tämän? Olen saman ongelman edessä..

Lisäsin ylimääräisen 220x45 kaiken päälle saadakseni enemmän eristystä (vaihdoin kattot) ja sitten siirsin jalkoja 30 cm.

T Toobster sanoi:
Hei,

Tarvitsisin siirtää merkittyjä tukijalkoja yläkerrassani. Vähintään 20 cm molemmilta puolilta, mutta mielellään noin 40 cm.

Miten voisin vahvistaa rakennetta?

1. Laittamalla ylimääräisen ylärungon (viisto, jonka päällä katto on) jokaiseen tolppaan vai miten tekisin?
2. Laittamalla paksumpia tukijalkoja? (punaisella merkityt)

Viimeinen vaihtoehto on koteloida ne, mutta se ei ole kovin houkuttelevaa, koska tila on vaikeakäyttöinen.

Ystävällisin terveisin,

Tobias
Hei millä tavalla olet tehnyt sen ... pyydän selitä tarkkaan

Irrotin yksinkertaisesti tukijalat sorkkaraudalla/sahasin ne pois ja asensin uudet lyhyemmät kauemmas räystäsliitäntää kohti. Koska itse kattotuoli oli vahvistettu kunnolla, arvioitiin sen olevan Ok.

• Tykkään
Örjan Ohlsson
  • Laddar…
T Toobster sanoi:
Irrotin ja sahasin tuet kokonaan pois ja laitoin uudet lyhyemmät lähemmäs räystästä. Koska itse kattoristikko oli vahvistettu huomattavasti, arvioitiin sen olevan ok.
mitä olet tehnyt olkavarrelle

Ennen ja jälkeen tukijalkojen. Varsinaiseen olkavarteen lisättiin uusi paksuuden lisäämiseksi katon kuvan mukaisesti täällä myös.

• Vinttihuoneen tukipuut korjauksen jälkeen, näkyvissä puiset kattotuolit ja lattialla sanomalehtiä.
  • Rakenteilla oleva ullakko, jossa näkyy tuettu katto ja lisätyt tukipuut. Lattialla on värikkäitä työkalurasioita ja tikkaat.
  • Tukipuu, johon on asennettu lisälevy katon paksuntamiseksi, sekä sotkuisesti kulkevat johdot.
Minulla ylärunko on 50 x 130 ...mitä pitäisi laittaa päälle ....pitäisikö vain vahvistaa ylärunkoa, alhaalla on siirretty tukijalka.

Olkavarteni oli 38x145, joten siitä tuli yli kaksi kertaa vahvempi.
Jos olet epävarma siitä, mitä sinun pitäisi tehdä, olisi luultavasti turvallisinta ottaa apua suunnittelijalta, joka osaa laskea sen. :)

Rakenteellinen kaavio talon yläkattorakenteesta, mukana mitat ja komponentit kuten ylä- ja alarungot, sekä hanbjälke ja överram.
T Toobster sanoi:
Min överarm var 38x145 så den blev ju mer än dubbelt så stark.
Jos olet epävarma siitä, mitä sinun pitäisi tehdä, olisi luultavasti turvallisinta pyytää apua suunnittelijalta, joka voi laskea sen. :)
ok haitko rakennuslupaa ja paljonko se maksaa...voitko olla kiltti ja piirtää kuviin, miten asetit uuden yläraman

Hain rakennuslupaa katon korottamiseen ja lisäeristämiseen. Minulla ei ole tietokonetta, joten en voi piirtää, mutta uusi on pystyasennossa vanhan päällä.

T Toobster sanoi:
Hain rakennusluvan katon korottamiseen ja lisälämmöneristykseen. Minulla ei ole tietokonetta, joten en voi piirtää, mutta uusi sijaitsee pystyasennossa vanhan päällä.
onko koko seinä uusista tukijaloista harjatiileen asti (tarvitseeko lämpöeristykselle hakea rakennuslupaa)

Salasin katolta harjalle. Siihen aikaan piti hakea rakennuslupaa, jos muutti talon ulkonäköä tai mittoja. Korotin kattoa noin 30 cm, joten...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.