818 lukukertaa ·
4 vastausta
818 lukukertaa
4 vastausta
Miten seinä on rakennettu
Hei
Olen kunnostamassa osaa talosta, joka on alkuperäiseltä osaltaan 50-luvulta. Näen edessäni, että minun pitäisi purkaa melko paljon ulkoseinistä aloittaakseni uudelleen uudella eristyksellä ja höyrynsulkukalvolla.
Mutta tarvitsisin vähän tietoa ja vinkkejä siitä, miten seinä voi olla rakennettu. En oikein saa yhdistettyä mittoja ja materiaaleja, joita löydän.
Mitä luulen, että on seuraavaa sisäpuolelta ulos?
Tretex-råspont-frigolit/cellplast med ngn pappyta-spån-vindpapp-tegeli.
Paksuus noin 9 cm ilman tretexiä
Olen purkanut tretexin (vähän epämiellyttävä haju) ja suunnittelen poistavani råspontin ja cellplastin, mutta kysymys kuuluu, pitäisikö minun poistaa kaikki, kun olen kerran aloittanut?
Otan kiitollisena vastaan vinkkejä ja ideoita.
Olen kunnostamassa osaa talosta, joka on alkuperäiseltä osaltaan 50-luvulta. Näen edessäni, että minun pitäisi purkaa melko paljon ulkoseinistä aloittaakseni uudelleen uudella eristyksellä ja höyrynsulkukalvolla.
Mutta tarvitsisin vähän tietoa ja vinkkejä siitä, miten seinä voi olla rakennettu. En oikein saa yhdistettyä mittoja ja materiaaleja, joita löydän.
Mitä luulen, että on seuraavaa sisäpuolelta ulos?
Tretex-råspont-frigolit/cellplast med ngn pappyta-spån-vindpapp-tegeli.
Paksuus noin 9 cm ilman tretexiä
Olen purkanut tretexin (vähän epämiellyttävä haju) ja suunnittelen poistavani råspontin ja cellplastin, mutta kysymys kuuluu, pitäisikö minun poistaa kaikki, kun olen kerran aloittanut?
Otan kiitollisena vastaan vinkkejä ja ideoita.
Remontoija
· Uppsala
· 2 087 viestiä
Lankkuseinä kuvassa voi olla vakauttava niin vanhassa talossa. Sinun ei pitäisi poistaa sitä ennen kuin olet varma, ettei vakaus vaikutu.
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktiv-utformning/stomme/stomme/stabiliserande-system/
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktiv-utformning/stomme/stomme/stabiliserande-system/
Vastaus2Henningelvis sanoi:
Sitten kaikki vanha saa jäädä, rakennan päälle 45 mm koolaus + kipsilevy puukuitueristeellä ja höyryjarrulla (ei diff. tiivis muovi). Silloin voin myös vetää uuden sähkön siihen väliin. Mitä suositelmat sanovat sitten, höyryjarru suoraan kipsin alle vai vanhalle lankkuseinälle?
Pienen analyysin ja etsintöjen jälkeen totean, että frigolit ei ole frigolit vaan karbamidivaahtoa, joka oli suosittua 60-luvulla.
Kuten kirjoitin, aion jättää olemassa olevan paikoilleen ja lisätä 45:n +kipsin. Onko jollakin kokemusta karbamidivahdosta ja eriävää mielipidettä? Olen lukenut aiheesta olemassa olevat keskustelut, ja mielipiteet jakautuvat kuten tavallisesti.
Kuten kirjoitin, aion jättää olemassa olevan paikoilleen ja lisätä 45:n +kipsin. Onko jollakin kokemusta karbamidivahdosta ja eriävää mielipidettä? Olen lukenut aiheesta olemassa olevat keskustelut, ja mielipiteet jakautuvat kuten tavallisesti.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur kan det komma in vatten genom källarväggen?
Stenhus -
Bygga in skarv/fog i väggen mha typ skvallerrör?
Vatten & Avlopp -
Rostfri badtunna i anslutning till källarväggen
Pool -
Kiinnittääkö kisko/palkki seinään pergolaa varten?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Onko seinä kantava autotallissani?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka