Hei
Olen noviisi näissä remonttiasioissa ja alan suunnitella eteisen remontointia. Uusi tapetti ja lattia ovat pääsuunnitelmana.
Kuitenkin pitäisi kai aloittaa katosta, tuli mieleeni. Se alkaa irrottaa maalia (tai kittiä?) naulanpäistä.

Miten tässä kannattaisi edetä? Minulla aloittelijana ei oikein ole käsitystä vaiheista, muuta kuin että se luultavasti sisältää kittauksen, hiomisen ja maalauksen 🙂

Kiitos etukäteen
Käytävä, jossa näkyy vaalea katto, keskellä valkoinen kattovalaisin ja ruskea peili oikealla seinällä. Kuva halkeilevasta katosta, jossa on näkyviä kohtia spikien kohdalla ja poistunut maali tai kitti. Katossa näkyy halkeilua ja irtoavaa maalia; aloittelija suunnittelee korjausta ja haluaa neuvoja työvaiheista, kuten tasoituksesta ja maalauksesta. Katto, jossa maali tai kitti irtoaa naulankannoista, vaatii mahdollisesti tasoitusta, hiontaa ja maalausta aloittelijan remonttiprojektissa. Sisäkatto, jossa maalipinta irtoaa naulojen kohdalta.

Katossa näkyy reikä, jossa paljastuu metallinen ruuvi. Maali on lohkeillut reiän ympäriltä, ja reikä kaipaa spacklausta ja viimeistelyä.
Raaputa hilseilevä maali pois maalikaapimella? Ja sitten tasoita naulareiät? Ei kai ole mitään järkeä käydä koko kattoa hienohiomakoneella?

Vai pitäisikö yrittää raaputtaa pois koko vanha maalikerros?

Onko jollakulla ehdotuksia? Miten te olisitte tehneet? :)

Jatkan ajattelemista ääneen, ehkä jollakulla on jotain sanottavaa lopulta 🙂

Eri osassa hallia (joka ei ole kiinni) raaputin irtoilevaa maalia pois nauloista ja maalasin sitten suoraan. Tästä on nyt varmaan kymmenen vuotta. Siitä ei tullut kovin kaunista. Naulojen kolot näkyvät.
Katto, jossa näkyy naulanreikiä ja hilseilevää maalia. Vasen kulma näyttää yksityiskohtia seinän ja katon rajasta.

Joten kysymys kuuluu, olisinko voinut vain tasoittaa tämän. Siitä tulee sitten hyvin ohut kerros.
Ehkä se näyttää oudolta, kun tasoittelee pisteittäin? Nykyinen maali on jopa hieman kuvioitu.

Voisiko telatasoite olla jotain?

Viimeksi muokattu:
Luulen, että olen päättänyt ensin täyttää naulanreiät pistepaikkauksella ja sitten rullapakata koko katon. Toivottavasti se toimii.

Onko sinulla samanlainen dilemma, rulla-spacklasitko? Miten se onnistui?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.