60 257 lukukertaa ·
7 vastausta
60k lukukertaa
7 vastausta
Miten kipsitapin voi poistaa vahingoittamatta seinää?
Yksi pojista on onnellinen tuore ja juuri muuttanut talonomistaja eilen lähtien.
Hänen vuokra-asunnossaan, jonka hän nyt jättää, sanoo vuokranantaja, että hänen on poistettava kaikki pluggar ja tasoitettava (maalata valkoiseksi) kaikki seinien reiät.
Hänellä on useita (monia) metalligipspluggar. Miten ne saa pois parhaalla tavalla ilman että seinä vaurioituu? Jos niitä napauttaa seinään, syntyy iso reikä. Vetämällä niitä ei saa pois. Voiko mahdollisesti napauttaa niitä 1mm ja sitten tasoittaa päälle? Tai onko jotain muuta hyvää vinkkiä? Todella kiitollinen älykkäistä vinkeistä!
Hänellä on useita (monia) metalligipspluggar. Miten ne saa pois parhaalla tavalla ilman että seinä vaurioituu? Jos niitä napauttaa seinään, syntyy iso reikä. Vetämällä niitä ei saa pois. Voiko mahdollisesti napauttaa niitä 1mm ja sitten tasoittaa päälle? Tai onko jotain muuta hyvää vinkkiä? Todella kiitollinen älykkäistä vinkeistä!
Normaalisti otetaan terävä katkaisupihdit tai vastaava ja "tartutaan" expander pluggen ympärillä olevaan kaulukseen ja väännetään. Silloin kaulus irtoaa ja loput plugista voi työntää seinään.
En tiedä, onko tämä paras menetelmä, jotta ei tarvitsisi paljon kitata, mutta se on se menetelmä, jota olen käyttänyt. Tulee aika hyvä kitkauksen jälkeen.
En tiedä, onko tämä paras menetelmä, jotta ei tarvitsisi paljon kitata, mutta se on se menetelmä, jota olen käyttänyt. Tulee aika hyvä kitkauksen jälkeen.
Jäsen
· stockholm
· 483 viestiä
pora pois kransen ja työnnä loput seinään ;D
Olin vähän uhkarohkea ja ruuvasin ulos ruuvin, jonka pitäisi olla metalli-expandernissa, ja naputtelin kevyesti (ja pitkään) sitä, jotta expanden avautui seinän takana. Sitten se oli vain vedettävä ulos.
Expandern ei todennäköisesti avaudu täysin seinän takana, joten reikä tulee olemaan hieman suurempi kuin se alun perin oli.

Expandern ei todennäköisesti avaudu täysin seinän takana, joten reikä tulee olemaan hieman suurempi kuin se alun perin oli.
Minulla on erittäin huonoja kokemuksia kipsitulppien poraamisesta. Jos on huono tuuri, pora juuttuu ja koko tulppa alkaa pyöriä. Pian onkin jyrsitty valtava reikä seinään...
Vanhassa vuokra-asunnossani olin rakentanut parvisängyn teräsputkilla ja putkiliitoksilla ja kiinnittänyt kaiken seinään kipsitulpilla. TODELLA paljon tulppia... Voin sanoa, että seuraava vuokralainen sai hyvän hinnan siitä sängystä...
Vanhassa vuokra-asunnossani olin rakentanut parvisängyn teräsputkilla ja putkiliitoksilla ja kiinnittänyt kaiken seinään kipsitulpilla. TODELLA paljon tulppia... Voin sanoa, että seuraava vuokralainen sai hyvän hinnan siitä sängystä...
Silloinhan tulppa on kuitenkin poissa. Ei kestä satoja vuosia korjata isompaa reikää kipsilevyyn. Ota sopivan kokoinen pala, pidä seinää vasten, piirrä ympärille, sahaa, laita lankunpala sisään ruuviin ja pakkeloi. Se voi viedä vähän aikaa, mutta toisaalta tulpien poraaminen on todella nopeaa, joten se tasapainottuu. En ole kokenut ilmiötäsi liian usein. Isompi pora kuin reikä niin et ole koskaan pyörimässä sisällä, silloin sen ei pitäisi juuttua kiinni.funkisen sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi