4 546 lukukertaa ·
12 vastausta
5k lukukertaa
12 vastausta
Miten he ajattelivat näin:confused:
Jäsen
· Västernorrland
· 97 viestiä
Naulasin tippalevyn lähes pystysuoraan 22x120 laudalle (joka on mainitulla laudalla ja kattotuoleilla). Levyn osa, joka on kattotuolilla, on noin 10-15 cm leveä ja tukee kondenssiliinaa melko hyvin. Mutta ehkä on hieman myöhäistä mainita se nyt ...
Jäsen
· Västernorrland
· 97 viestiä
Siirsitkö alinta alusrimaa ylöspäin (harjalle päin) niin, että se naulattiin listan yläpuolelle? Vai miten ratkaisit, ettet saa vettä seisomaan alusriman yläreunaa vasten?JockeR sanoi:
Nyt en tiedä mitä kondenssiliina on, mutta minulla on itselläni jokin muoto liinaa (muovi tai lasikuitu?) kattopeltini alla. Mukana olleessa käyttöohjeessa mainittiin, että räystäälle tulee jyrsiä 200 mm leveä vanerilevy kattotuoleihin, jotta vältytään kuvailemallasi tavalla ongelmilta. Onko vasemmanpuoleinen piirustus Lövångersin? Se, mitä kaipaan enkä ymmärrä, on miksi ei ole ruodelaudoitusta? Ruodelaudoituksella voit vetää liinan ulos räystään etureunan yli. Muutoin vesi jää talteen eikä pääse ulos. Oliko mitään ohjeita mukana?
Jäsen
· Västernorrland
· 97 viestiä
Kyllä on kummallista!? Bisons ohjeen mukaan voi tehdä kahdella tavalla, ruoteilla tai ilman, mutta ei ollut mitään ohjetta kuinka toimia katon ja räystäslaudan kanssa ilman ruoteita.JanneL sanoi:En tiedä, mikä kondensdukki on, mutta minulla on itselläni jonkinlainen kangas (muovi tai lasikuitu?) peltikaton alla. Mukana tulleissa ohjeissa mainittiin, että katon lappeen reunaan pitäisi jyrsiä 200 mm leveä vanerilevy kattopalkkeihin, jotta vältetään kuvailemasi ongelma. Onko piirustus vasemmalla Lövångersin? Se mitä kaipaan ja en ymmärrä, on syy, miksi ei ole ruoteita? Ruoteilla voi vetää kankaan laudan yli katon etureunassa. Muutoin vesi pysähtyy sisäpuolelle, se ei tule ulos. Eikö ollut mitään ohjetta mukana?
Tyhmänä ajattelin mennä helpointa tietä, ja nyt olen täällä kuin hölmö räystäslaudan kanssa
Sinun sijassasi tekisin seuraavasti: Irrota alimmat kantolatat ja mahdollisesti yläpuolinen. Osta raakapontti, 22 x 120, niin että riittää kahteen kierrokseen alhaalla katon reunalla. Jyrsi laudat ja palauta. Luulen, että tämä on halvin vaihtoehto. Hyvä siitä tulee myös.
Jäsen
· Västernorrland
· 97 viestiä
Hyvä idea, Janne! Suurkiitos!JanneL sanoi:
Erinomainen tilaisuus vihkiä uusi käsijyrsin käyttöön!
Tuntuuko helpommalta pyörösahan/pistosahan kanssa?
Jäsen
· Västernorrland
· 97 viestiä
Haha nja tuntuu aika loogiselta, että pitäisi käyttää jyrsintä jyrsimiseen..
Henkilökohtaisesti en tiedä, olisinko välittänyt tehdä mitään tässä tapauksessa, se pieni vesi, joka mahdollisesti valuu kondenssimuoville, voi valua jalustan takapuolelle, se on ilmavasti kiinni ja kuivuu nopeasti, mutta ei tietenkään ole optimaalinen ratkaisu...
Henkilökohtaisesti en tiedä, olisinko välittänyt tehdä mitään tässä tapauksessa, se pieni vesi, joka mahdollisesti valuu kondenssimuoville, voi valua jalustan takapuolelle, se on ilmavasti kiinni ja kuivuu nopeasti, mutta ei tietenkään ole optimaalinen ratkaisu...
Jäsen
· Västernorrland
· 97 viestiä
Voi pahus! Ehkä olen liioitellun peloissani kosteudesta? Koska viimeinen asia, jonka haluaa, on repiä kaikki ylös muutaman vuoden kuluttua, kun kaikki on lahonnut.
Joo, en sano että sinun pitäisi tehdä niin tai että se on oikein tehdä niin, mutta jos se olisi minun taloni, tekisin niin
Aina voi suihkuttaa kunnolla perusöljyllä tai jollakin vastaavalla lahonsuojalla sisäpuolelle, jos huolettaa. Helpoin tapa on käyttää sellaista pumpattavaa painesumutinta, joka maksaa tyypillisesti 40 kr Biltemassa.
Aina voi suihkuttaa kunnolla perusöljyllä tai jollakin vastaavalla lahonsuojalla sisäpuolelle, jos huolettaa. Helpoin tapa on käyttää sellaista pumpattavaa painesumutinta, joka maksaa tyypillisesti 40 kr Biltemassa.
Jäsen
· Västernorrland
· 97 viestiä
Kiitos Janne ja Tossegubben! Tuntuu turvalliselta, kun te kokeneet gôbbar olette täällä foorumilla. 
Klikkaa tästä vastataksesi