Mielestäni 70x70 on sekä tyylikkäämpi että tarpeeksi vahva.
Aseta tolpat niin kauas toisistaan, että pitkittäiset palkit riittävät kahden "osan" yli, siitä tulee paljon tukevampi, eli esim. 5,4 m pitkittäisellä, tolppien väliin tulee 2,7 m.
Rakensin sellaisen pari viikkoa sitten, käytin 70x70 tolppia, maahan kiinnitettäviä ankkureita ja 28x120 terassilautoja. Tein sitten kuten larsbj kirjoitti välimatkan kanssa. Luulen, että laitoin 2,4 metriä väliin ja 4,8 metriä terassilaudan pituudeksi, enkä sitten jatkanut samassa tolpassa
Luulevatko, että aitalaudat roikkuvat ajan myötä, jos pylväät ovat niin kaukana toisistaan? Minä en olisi jättänyt enempää kuin 2 metriä väliä, jos edes sitäkään.
Etkö usko, että aidantolpat alkavat roikkua ajan myötä, jos tolppien väli on niin pitkä? Minulla olisi varmaan enintään 2 metriä väli, jos edes niin paljon.
Pisin sääntö tulee myös olemaan 28x120, eli samasta puusta ja mitasta kuin säleet. Voinko pitää suurempaa etäisyyttä tolppien välillä, jos käytän 95x95 sijaan 70x70?
Pitkittäisi sääntö tulee myös olemaan 28x120, eli samasta puutavarasta ja mitasta kuin säleet. Voinko käyttää suurempaa etäisyyttä tolppien välillä, jos käytän 95x95 70x70:n sijaan?
Minulla on noin 2,5 metriä tolppien väliä, enemmän en haluaisi, koska muuten siitä tulee heiluvaa. Ei tolppien takia vaan terassilaudoituksen. Joten jos haluat suuremman etäisyyden, niin täytyy olla jotain karkeampaa kuin 28.
Tyylikkäämpi sahatulla pinnalla kuin terassilaudoitus aidalle mielestäni.
Ehkä niin, mutta erittäin kätevää, että voi rakentaa aidan puuristikosta jääneistä paloista. Ajattelin sitten maalata sen valkoiseksi, joten näkevät vähän vähemmän, että se on kyllästetty.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.