5 109 lukukertaa ·
10 vastausta
5k lukukertaa
10 vastausta
Mitä tehdä vanhalle puutavaralle?
Minulla on muutamia pinoja karkeasti sahattua lankkua eri mitoissa, pinot ovat olleet siinä vuodesta 2006 asti, jos muistan oikein.
Itse en tule sahamaan niitä käyttökelpoisiin mittoihin, joten kysymys on, voiko niitä myydä vai pitäisikö vain heittää pois...
Kuva näyttää yhden kolmesta pinosta.
Itse en tule sahamaan niitä käyttökelpoisiin mittoihin, joten kysymys on, voiko niitä myydä vai pitäisikö vain heittää pois...
Kuva näyttää yhden kolmesta pinosta.
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Västra Götaland
· 185 viestiä
Puu?
Harrastajapuuseppä
· Hanaskog
· 346 viestiä
Joo, se palaa hyvin..... antaa lämpöä, ellei muuta...
Oikea vastaus on riippuu.
Mikä puulaji se on?
Mitkä mitat?
Mikä laatu?
Jne
Monet kotinikkarit olisivat kiinnostuneita "ikääntyneestä" ulkokuivatusta puutavarasta.
Paljon riippuu siitä, kuinka paljon työtä haluat/voit panostaa.
Tunsin erään ukon, joka poltti pari kuutiota visakoivua. Hän tarvitsi lämpöä enemmän kuin rahaa ja hänellä oli useita kasvavia...
/ATW
Mikä puulaji se on?
Mitkä mitat?
Mikä laatu?
Jne
Monet kotinikkarit olisivat kiinnostuneita "ikääntyneestä" ulkokuivatusta puutavarasta.
Paljon riippuu siitä, kuinka paljon työtä haluat/voit panostaa.
Tunsin erään ukon, joka poltti pari kuutiota visakoivua. Hän tarvitsi lämpöä enemmän kuin rahaa ja hänellä oli useita kasvavia...
/ATW
Harrastajapuuseppä
· Hanaskog
· 346 viestiä
Masur kyllä, mutta se riippuu siitä, arvostatko sen ikääntymistä. Itse en pidä siitä.
Olen samaa mieltä.Sturmtiger sanoi:
Mutta en jaksanut kirjoittaa valmiiksi...
Jos hänellä olisi ollut aikaa/energiaa/halua, hän olisi voinut tehdä veitsen kahva-aihioita ja myydä niitä netissä. Silloin masuri olisi ollut arvokkaampi kuin vain polttaa se...
TS:lle paras vaihtoehto on varmasti lahjoitus noudettavaksi.
Enemmän kiinnostusta tulee, jos se on tammea/koivua tai jotain eksoottisempaa kuusen/männyn sijaan.
/ATW
Harrastajapuuseppä
· Hanaskog
· 346 viestiä
Kyllä, unien maailmassa saattaa olla hieman setripuuta tai jopa norsunluuta.
Harrastajapuuseppä
· Hanaskog
· 346 viestiä
Mutta vähän onnea tarvitaan, jotta vanhasta kattotiilestä löytyy sydänpuuta, eikä sitten ole mitään ongelmaa, että se on jo 50-70 vuotta vanha. Joten kuten sanottu, vanhaa puutavaraa ei aina kannata tuomita.
Harrastajapuuseppä
· Hanaskog
· 346 viestiä
Katontariffi sen pitäisi olla....
Klikkaa tästä vastataksesi