Olen ostanut asunnon ja minulla on kysymys koskien asiaa, jonka olen huomannut makuuhuoneen seinässä. Noin metrin korkeudella seinää pitkin kipsilevy pullistuu huomattavasti. Pullistuminen kulkee suuren osan seinästä, noin kaksi metriä, ja kasvaa yhdestä reunasta toiseen, mutta päättyy yhdelle puolelle, noin 50 cm ennen ovikehystä. Seinän toisella puolella on kylpyhuone, mutta siellä ei ole niin korkealle sijoitettuja vesiputkia, joita voitaisiin epäillä syyksi seinän kaareutumiseen. Pullistuman voimakkain osa on kylpyhuoneen reunojen ulkopuolella (makuuhuone on siis pidempi kuin kylpyhuone). Asunto sijaitsee ensimmäisessä kerroksessa kolmikerroksisessa talossa, joka on rakennettu 1950-luvulla. Kylpyhuone on hyvässä kunnossa ja arvioni mukaan vesieristykset eivät ole vaurioituneet. Makuuhuoneen seinä on tapetoitu, eikä tapetissa ole värjäytymiä, hajua tai halkeamia. Onko järkevää avata kipsilevy nähdäksesi, mistä pullistuma johtuu? Ajatuksena on, että koko seinä kunnostetaan, jotta makuuhuoneen puolta voidaan vahvistaa OSB-levyillä + uudella kipsillä, mutta se, että kipsilevy pullistuu, tekee minut epävarmaksi, riittääkö pelkkä vaihtaminen. Kannattaa mainita, että kylpyhuoneen seinä, joka on makuuhuonetta vasten, ei kaareudu tai näytä muuten oudolta. Otan mielelläni vastaan ideoita ja neuvoja siitä, miten minun tulisi käsitellä kipsilevyä ja mitä minun pitäisi ottaa huomioon.

Viimeksi muokattu:
R Rocky74 sanoi:
Olen ostanut asunnon ja minulla on kysymys koskien yhtä asiaa, jonka olen huomannut makuuhuoneen seinässä. Noin metrin yksikön korkeudella seinästä kipsilevy pullistuu huomattavasti. Pullistus kulkee suuren osan seinästä, noin kaksi metriä, ja kasvaa toiselta puolelta toiselle, mutta päättyy toisella puolella, noin 50 cm ennen ovenkarmia. Seinän takana on kylpyhuone, mutta ei ole vesiputkia niin korkealla, joita voisi epäillä syyksi seinän kaareutumiseen. Pullistuman voimakkain osa on kylpyhuoneen reunan ulkopuolella (makuuhuone on siis pidempi kuin kylpyhuone). Asunto sijaitsee kolmikerroksisen talon ensimmäisessä kerroksessa, joka on rakennettu 50-luvulla. Kylpyhuone on hyvässä kunnossa ja arvioni mukaan vedeneristeet eivät ole vahingoittuneet. Makuuhuoneen seinä on tapetoitu, eikä tapetissa ole värimuutoksia, pahaa hajua tai halkeamia. Onko viisasta avata kipsiseinää nähdäksesi, mistä pullistuminen koostuu? Perusajatus on, että koko seinä remontoitaisiin vahvistamalla makuuhuoneen puolta OSB-levyillä + uusilla kipsilevyillä, mutta kipsilevyn pullistuminen tekee minut epävarmaksi riittääkö pelkkä vaihto. Voisi olla huomionarvoista mainita, että kylpyhuoneen seinä, joka on makuuhuonetta vasten, ei kaareudu tai näytä oudolta muutenkaan. Tulkaa mielellään esiin ideoiden ja neuvojen kanssa siitä, miten minun tulisi käsitellä kipsiseinää ja mitä minun pitäisi ottaa huomioon.
Oletko varma, että se on kipsiseinä? Ei kovin yleistä 50-luvulla.
Mutta jos on, niin voi yksinkertaisesti olla niin, että jotkut koolaukset olivat vinoja asennuksessa. Yksi tapa korjata tämä voi olla, että yksinkertaisesti ruuvaat uudet koolaukset vanhoihin. Silloin saat suoran seinän, jos kiinnität ne oikein.

• Tykkään
Rocky74 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.