Tämä PITÄÄ olla vastattu aiemmin, mutta en löydä sitä yksinkertaisesti. Olen asentanut kipsilevyjä olemassa olevalle paneeliseinälle helpottaakseni tapetointia. Korkeus 242 cm ja kipsilevyt ovat 240 cm. Millä täytän raon seinän ja katon/lattian välillä, huomioiden tuleva halkeilu, äänieristys jne.? Lista tulee lopulta peittämään sauman (luultavasti noin vuoden kuluttua... :-)).

Ei mitään?

Kuten itse sanoit, ne listat laitetaan piilottamaan nämä saumat.

Olin toivonut, että kipsilevy antaisi myös hieman äänenvaimennusta, joten kuvittelen, että täytyy tiivistää ympäriinsä...

Miksi et ottanut 250 kipsiä? Täyttää ne viimeiset 2 cm tasoitteella ei tule tekemään eroa äänitasossa.

Muuten sinullahan on vähän kipsilevyjä, joista voit leikata 2 cm paloja..

FemTummar sanoi:
Olin toivonut, että kipsilevy myös antaisi pienen äänieristyksen, joten kuvittelen, että se täytyy tiivistää ympäriinsä...
laita vähän tiivistevaahtoa, niin minä tein ulkoseiniin kun remontoitiin keittiö

StefanN, Danne031: En halunnut, että kipsilevyt olisivat kiinni lattiaan tai kattoon, koska ajattelin, että ne voisivat silloin johtaa ääntä. Sauma jää muuten vain senttimetrin (ylhäällä ja alhaalla) pituiseksi, koska levy "roikkuu" keskellä seinää.

FemTummar sanoi:
StefanN, Danne031: En halusin, ettei kipsilevyt olisi kiinni lattiassa tai katossa, koska luulin, että ne voisivat silloin siirtää ääntä. Sauman koko on muuten vain sentti (ylhäällä ja alhaalla), koska levy "roikkuu" keskellä seinää.
Siirtää ääntä....?
kipsi on "kuollut" materiaali.

Etkö ole vähän vainoharhainen nyt? ;)

Joko lateksimassa runsaasti tai vaahtomuovi sanoisin :)

jopp... latexfog paljon... :)

Joo, tai kipsimassa... Tulee kuin karkeaa kittiä!

Mutta eihän se voi olla auki, täytyyhän kipsin takana olla jokin sääntö.

Pienen raon täyttäminen ei tee suuntaan eikä toiseen.

protte

miten seinä on rakennettu? onko se ääniseinä vai kiinteä seinä ruuvattu/naulattu muihin seiniin/lattiaan? jos se on ääniseinä, sinun pitäisi käyttää joustavaa saumausta. mutta suosittelisin kaksinkertaista kipsilevyä sitten.

Valitettavasti se ei ole ääniseinä, mutta olen epävarma rakenteesta. Joka tapauksessa seinän molemmilla puolilla on panelia ulkopuolella. Paneli ei ulotu aivan lattiaan asti eikä aivan kattoon asti.

Jos tämä on jonkun kotona, mielestäni koko juttu tuntuu ylivarovaiselta, äänet eivät kulje niin huonosti. Onko sinulla listoja kumitiivisteellä? Onko sinulla kaksoiskipsi? Hyvä eristys? Tällaiset asiat ovat tärkeämpiä kuin se, ovatko levyt kiinni katossa ja lattiassa. Jos jotain, niin ääni kulkee levyjen kautta ja runkorakenteen läpi, ei katon ja lattian runkorakenteen kautta.

Niin kauan kuin ei tule tarkastajaa db-mittarin kanssa, mielestäni sinun pitäisi jättää se niin kuin se on, listat piilottavat sen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.