2 316 lukukertaa ·
10 vastausta
2k lukukertaa
10 vastausta
Mitä minun pitäisi tehdä tämän seinän kanssa?
Hei, meidän keittiömme on vähän ahdas, joten haluaisin poistaa yhden seinän, seinän jonka edellinen omistaja (polttakoon hän helvetissä muista syistä) on rakentanut. Olen melko nollassa mitä tulee sellaisiin asioihin, mutta näyttää siltä kuin siinä olisi ollut ovi ennen kuin edellinen omistaja rakensi seinän, vai mitä luulette? Jos arvailen, niin en usko että minun tarvitsee asettaa mitään tukevaa palkkia tai jotain sellaista?? Emme siis halua laittaa siihen uutta ovea, vaan pitää täysin avoimena - huone, joka on sen takana, pitäisi olla ruokasali. Voinko vain purkaa sen mitä edellinen omistaja on rakentanut vai? Kyllähän näkee mikä on uutta ja vanhaa..
Tai onko ovilla yleensä tukeva funktio?
Tai onko ovilla yleensä tukeva funktio?
Sitä juuri ihmettelen? :
Oki! En nähnyt viimeistä lausetta tai kuvaa, kun vastasin, sorry :-[
En ole koskaan kuullut, että ovi kantaa, kun se on irrotettava niin sanotusti
Mutta varmasti on joku minua asiantuntevampi, joka voi auttaa sinua vastaamaan siihen.
En ole koskaan kuullut, että ovi kantaa, kun se on irrotettava niin sanotusti
Mutta varmasti on joku minua asiantuntevampi, joka voi auttaa sinua vastaamaan siihen.
Anteeksi itse. Se oli minun virheeni, kuvaa ei voitu aluksi lisätä, joten muokkasin ja lisäsin kuvan sekä viimeisen lauseen selventääkseni.
Mikä on runkopuun mitat?
Missä seinä sijaitsee talossa (esim. keskellä talon pituussuunnassa)?
Onko tämä seinä paksumpi kuin muut sisäseinät talossa?
Miltä näyttää seinän ylä- ja alapuolella (onko perustuksessa tukevaa "muuria" suoraan seinän alla ja näyttääkö jokin kattotuoleista "lepäävän" seinän päällä)?
Yllä olevat ovat joitakin kysymyksiä, joihin pyrin löytämään vastauksen jatkoanalyysiä varten.
Missä seinä sijaitsee talossa (esim. keskellä talon pituussuunnassa)?
Onko tämä seinä paksumpi kuin muut sisäseinät talossa?
Miltä näyttää seinän ylä- ja alapuolella (onko perustuksessa tukevaa "muuria" suoraan seinän alla ja näyttääkö jokin kattotuoleista "lepäävän" seinän päällä)?
Yllä olevat ovat joitakin kysymyksiä, joihin pyrin löytämään vastauksen jatkoanalyysiä varten.
Säännöt ovat 9 cm leveitä. Mutta en tiedä, kuinka paljon se kertoo, koska taloa ennen minua omistanut henkilö oli täysin osaamaton ja oli asentanut nuo säännöt, enkä ole vielä löytänyt mitään, mitä hän olisi tehnyt oikein.
Seinä on yhtä paksu kuin suurin osa seinistä talossa. Kuitenkin yksi paljon paksumpi seinä kulkee talon puolivälin läpi, kuten näet kuvasta. Tuo seinä sisältää kuitenkin liukuoven, ehkä siksi se on paksumpi?
Miten voin nähdä, lepääkö jokin kattotuoli seinän päällä?
Lattian vastaisen säännön alla ei ole muuria, se on puuta.
Kellari on alla, ja kellarin seinät eivät ole linjassa tämän seinän kanssa, onko siitä apua?
Sitten noin samalla korkeudella kuin talon ovet on "vanhaan" puuhun asti. Siksi uskon, että siinä on ollut ovi.
EDIT: Olen piirtänyt hieman huonosti. Paksu seinä kulkee talon keskellä, pituussuunnassa.
Seinä on yhtä paksu kuin suurin osa seinistä talossa. Kuitenkin yksi paljon paksumpi seinä kulkee talon puolivälin läpi, kuten näet kuvasta. Tuo seinä sisältää kuitenkin liukuoven, ehkä siksi se on paksumpi?
Miten voin nähdä, lepääkö jokin kattotuoli seinän päällä?
Lattian vastaisen säännön alla ei ole muuria, se on puuta.
Kellari on alla, ja kellarin seinät eivät ole linjassa tämän seinän kanssa, onko siitä apua?
Sitten noin samalla korkeudella kuin talon ovet on "vanhaan" puuhun asti. Siksi uskon, että siinä on ollut ovi.
EDIT: Olen piirtänyt hieman huonosti. Paksu seinä kulkee talon keskellä, pituussuunnassa.
Samaa mieltä siitä, että se ei ole kantava. Kattotuolit kulkevat varmaankin talon pitkältä sivulta pitkälle sivulle? Täten ne ovat rinnakkain kyseisen seinän kanssa. Lisäksi sinulla ei ilmeisesti ole seinää tai pylvästä kellarissa alapuolella, joten ei muuta kuin purkamaan!
/Ingenjören
/Ingenjören
Kattotuoli.. Nyt on niin, että yläpuolella on yläkerta. Silloinhan se ei ole kattotuoli, vai mitä?
Olen hieman noviisi, tiedän sen.
Mutta miten tahansa, kosteusvaurion yhteydessä otin lattian ylös yhdessä paikassa yläkerrassa, ja nyt olen kurkistanut lattialankkujen alle, ja siellä kulkee paksu puuruuvi (onko tämä nimeltään välipohja? mitä te kutsutte kattotuoli, eikö?) toiselta pitkältä sivulta toiselle, ja se on suoraan seinän yläpuolella, jos mittaan. Tämä tarkoittaa kai, että se kantaa painon eikä seinä?
Tuntuu siltä, etten voi olla tarpeeksi varovainen kaikkien muiden ongelmieni takia tämän kirotun rähjän kanssa.
EDIT: No niin, nyt se on korjattu. Ja talo on pystyssä. Kiitos avusta.
Olen hieman noviisi, tiedän sen.
Mutta miten tahansa, kosteusvaurion yhteydessä otin lattian ylös yhdessä paikassa yläkerrassa, ja nyt olen kurkistanut lattialankkujen alle, ja siellä kulkee paksu puuruuvi (onko tämä nimeltään välipohja? mitä te kutsutte kattotuoli, eikö?) toiselta pitkältä sivulta toiselle, ja se on suoraan seinän yläpuolella, jos mittaan. Tämä tarkoittaa kai, että se kantaa painon eikä seinä?
Tuntuu siltä, etten voi olla tarpeeksi varovainen kaikkien muiden ongelmieni takia tämän kirotun rähjän kanssa.
EDIT: No niin, nyt se on korjattu. Ja talo on pystyssä. Kiitos avusta.
Klikkaa tästä vastataksesi