Muutimme taloomme 2 vuotta sitten ja nyt on tullut aika tarttua rappeutuvaan portaisiin. Olen puhunut joidenkin minua taitavampien henkilöiden kanssa, enkä tiedä olenko tullut viisaammaksi...
2 alinta askelmaa ovat suoraan maan päällä ja liikkuvat ylös ja alas roudan mukana. Lattia ja ensimmäinen porras lepäävät muurilla, joka ulottuu hieman yli metrin syvyyteen.
Jos maallikkona ajattelen hieman vapaammin, on olemassa 2 vaihtoehtoa:
1. Poista alimmat portaat ja valaa uudet.
2. Rakenna puuportaat vanhan päälle.
Helpoin tapa vaikuttaisi olevan rakentaa puu portaitten päälle... Mutta miten luulette, että kiviportaat selviytyvät alla? Pysyvätkö ne kasassa? Ehkä voisi laittaa huopakatetta tai jotain vanerilautojen alle?
Voisiko portaat olla olleet myös suolattuja talvella? Se tuhoaa betonin heti ja syvemmältä. Portaasi näyttävät myös korjatuilta useita kertoja, mutta ovat nyt korjauskelvottomat. Olisin piikannut kaiken pois ja sitten valanut uudet portaat tai rakentanut uudet puuportaat. Älä rakenna puuportaita betonin päälle, se on liian huonossa kunnossa siihen.
Pylväät, jotka näkyvät kuvassa, ulottuvat parvekkeelle ja olen huolissani siitä, että porataan liikaa pois. Siinä tapauksessa se täytyy varmaan tehdä vaiheittain. Miten tarkoitat, että portaikko on liian huono rakennettavaksi puulla päälle? Ajattelin laittaa viereen palkkia ja rakentaa uuden portaan. Kuitenkin puuportaan yläosan täytyy nojata olemassa olevaan lattiaan. Toivottavasti pylväät seisovat tukevasti sen alapuolisella muurilla. Vai mitä? Voiko olla riski, että rakennetaan ongelman päälle ja kaikki rapistuu näkymättömästi?
Nyt on vaikea arvioida pelkästään kuvan perusteella, mutta mielestäni sinun ei pitäisi rakentaa portaita nykyisen betonin päälle, koska se tulee jatkossakin rapautumaan. Poista ainakin kaksi ensimmäistä askelmaa, koska ne ovat alttiimpia.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.