3 772 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Mitä kellarissa saa olla seinillä?
Kellarin oleskeluhuoneessa meillä on betoniseinät, jotka on tuettu paneelilla. Ne ovat 60-luvulta ja ne on tarkoitus poistaa.
Ajattelimme tasoittaa seinät, mutta mietimme vaihtoehtoja. Voiko esimerkiksi laittaa kipsilevyjä tai mitä on ok kellariin?
Ajattelimme tasoittaa seinät, mutta mietimme vaihtoehtoja. Voiko esimerkiksi laittaa kipsilevyjä tai mitä on ok kellariin?
Laitoin teräskoolauksella ja ilmarakolla varustettuja levyjä muuriseinille 70-vuotiaassa 60 m² vanhassa kellarissani. Lattiaan laatoitin ilman eristystä. Se näytti erittäin hienolta ja lisäsi huomattavasti arvoa sinä päivänä, kun myöhemmin myin talon.
Kiitos! Puts tai stålreglar/luftspalt/gips siis 
Olen saanut vinkin Ardez A46:sta. Sen pitäisi olla samanmuotoinen kuin spakel, eli sen voi korjata itse eikä tarvitse palkata ketään tasoittamaan tasaista pintaa. Mutta epävarma, toimiiko se koko seinillä vai onko se vain korjausta varten.
https://www.flisby.se/produkter/ard...obfFF1PYT8zifoV3kpr0wu0ODu-sfShYaAv_BEALw_wcB
https://www.flisby.se/produkter/ard...obfFF1PYT8zifoV3kpr0wu0ODu-sfShYaAv_BEALw_wcB
Jäsen
· Sverige
· 5 689 viestiä
Revisimme kaikki koolatut sisäseinät kellarissa homeongelmien vuoksi. Hioimme seinät seinähiomakoneella, hemmetti mikä urakka. Sen jälkeen seinät rapattiin korjauslaastilla ja maalattiin silikaattimaalilla sopivan pohjamaalin jälkeen. Toiminut täydellisesti siitä lähtien, jo yli vuosikymmenen.
Olen ymmärtänyt, että syynä koolattuihin kellariseiniin oli energiansäästö 70-luvun energiakriisin jäljiltä. Ei osoittautunut hyväksi ideaksi pitkällä aikavälillä, kosteus tiivistyi suhteellisen viileämpään perusmuuriin ja home alkoi kasvaa käytetyissä orgaanisissa materiaaleissa (Puu, kipsi).
Kiinnostavaa on, ettei energian kulutuksen nousua kellarin lämpimänä pitämiseksi juurikaan huomaa sen jälkeen, kun purimme kaiken tämän roskan.
Olen ymmärtänyt, että syynä koolattuihin kellariseiniin oli energiansäästö 70-luvun energiakriisin jäljiltä. Ei osoittautunut hyväksi ideaksi pitkällä aikavälillä, kosteus tiivistyi suhteellisen viileämpään perusmuuriin ja home alkoi kasvaa käytetyissä orgaanisissa materiaaleissa (Puu, kipsi).
Kiinnostavaa on, ettei energian kulutuksen nousua kellarin lämpimänä pitämiseksi juurikaan huomaa sen jälkeen, kun purimme kaiken tämän roskan.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi