Hei! Olen laajentanut olemassa olevaa ikkunaa ja asentanut parvekkeen kaksoisoven.
Olen asentanut 2 kpl 45x170 ruuvattuna Waf-ruuveilla ja liimattuna yhteen, ja ne asetettiin 100x100 säännön/pylvään alle, joka piti vaihtaa! (vanhat säännöt)
(talo on rakennettu -42)

Nyt ongelmaan: olemassa oleva kantava palkki yläkerran lattialle on lovettu noin 15-20 (100x100) pylväisiin ja noin 20 +/- on ulkopuolella/vapaasti riippuva, alla vain jonkinlaista helmiponttia.

MITEN voin vaihtaa tämän, jos voin käyttää vain esimerkiksi 36x145 sopivana puutavarana saadakseni seinän kasaan? Koska ei ole olemassa 36 paksuista luokiteltua kantavaa puutavaraa... Apua

Ja kyllä, minun olisi pitänyt tehdä vaihtaminen leveämmäksi, jotta se sopisi suoraan, mutta nyt mokasin, joten...

• Kaksiosainen ovi, joka on asennettu seinään. Ovi vie lumiselle terassille. Puupalkkeja ja eristystä näkyy oven ylä- ja sivualueilla.
  • Katosta kuvattu näkymä, joka näyttää puiset tukirakenteet ja katon sekä seinän välisen liitoksen osittain purettuna.
P
T Tiggrawastaken sanoi:
Hei! Olen laajentanut olemassa olevaa ikkunaa ja asentanut paripuun terassille,
Olen asentanut 2 kpl 45x170 ruuvattua Waf-ruuvilla sekä liimannut yhteen ja asettanut niiden alle 100x100 sääntö/tolppa, joka piti vaihtaa! (vanhat säännöt)
(talo on rakennettu -42)

Nyt ongelman olemassa oleva tukipalkki yläkerran lattiapalkkeille on uritettu noin 15-20 (100x100) tolppiin ja noin 20 +/- on ulkona/vapaasti roikkuvana ainoastaan jonkinlaisen helmipontin alapuolella.

KUINKA vaihdan tämän, jos voin käyttää vain 36x145 esimerkiksi sopivana puutavarana seinän kokoamiseen? Koska ei ole 36 paksua luokiteltu kantavaksi puutavaraksi... Apua!

Ja kyllä minun olisi pitänyt tehdä vaihto leveämmäksi niin, että se sopisi suoraan, mutta nyt tein virheen niin että...
Epäilen, pitääkö tämä ilman painumia. Mutta voit ostaa rakennusvaneria 12 mm ja halkaista 145 mm nauhoiksi, jotka ruuvaat ja liimaat puuliimalla eli kolme kerrosta...

https://www.byggmax.se/trälim-polyuretan-bostik

• Tykkään
Tiggrawastaken ja 2 muuta
  • Laddar…
Miksi tarvitsisit jotain erityisesti luokiteltua rakennuspuuta? Seuraa erinomaista neuvoa 3 kerroksen K-plyfaa tai naulaa leveä oksaton tuumalevy ja liimaa osb siihen.

Rejäl sanoi:
Epäilen, tuleeko tämä kestämään ilman painumia.. Mutta voit ostaa 12 mm rakennusvanerin ja halkaista 145 mm kaistoiksi, jotka kiinnität ja liimaat puuliimalla, eli kolme kerrosta..

[linkki]
Kuulosti täydelliseltä 👍🏼 kiitos paljon

F fribygg sanoi:
Miksi tarvitsisit mitään erityisesti luokiteltua rakennuspuutavaraa?
Seuraa erinomaisia neuvoja 3 kerroksen K-plyfastä tai naulaa leveä oksaton yksi tuuman lauta ja liimaa osb päälle.
Ajattelin, koska se tukee ylintä kantoholkkia, kun olen poistanut yhden säännön/pylvään (100x100), johon se oli kiinnitetty.

T Tiggrawastaken sanoi:
Ajattelin, että se tulee tukemaan kantolinjaa ylhäällä, kun olen poistanut yhden säännön/pylvään (100x100), johon se oli yhdistetty
Ei neljäkymmentäluvun talossa ole yleensä muuta luokiteltua rakennuspuuta, joten selviät varmasti laudalla.

F fribygg sanoi:
Eiköhän nelikymmentäluvun talossa ole mitään muuta luokiteltua rakennuspuuta, joten selviät varmasti yhdellä laudalla.
Haha totta totta! :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.