Joten, olen korkeintaan iloinen harrastenikkari, joka on vuosien varrella hankkinut erilaisia koneita, joten minulla on taso- ja höyläkone sekä muut tarvittavat asiat raakapuuta varten.

Mutta mistä ihmeestä saan puun? Asun Västeråsissa ja vaikka kuinka googlaan, en löydä mitään lähistöllä olevaa paikkaa, josta voisin ostaa raakasahattua jalopuuta kuten tammea, setriä, pähkinäpuuta ja muita puulajeja. Jokaisella rakennusliikkeellä kuten Bauhaus, Byggmax, Byggma, XL bygg jne jne on vain mäntyä, mäntyä, mäntyä, mäntyä ja mäntyä terassilaudaksi. Joillakin on hieman valikoimaa höylätyistä tammilistoista, jotka maksavat maltaita.

En etsi halpaa puuta - mutta jos nyt haluaa rakentaa ulkokalusteita ja käyttää esimerkiksi setripuuta, mistä ihmeestä amatöörinikkari voi sen saada?? Olen löytänyt calexicowood.se:stä, mistä ilmeisesti voi tilata jalopuuta verkosta, mutta tuntuu siltä, että jos on ammattimainen hienopuuseppä, täytyy olla joku paikka, mistä voi saada materiaalia - mutta ehkä se ei ole paikka, mistä tavalliset Svenssonit voivat ostaa?

Mistä te saatte puunne?

• Tykkään
johnengdahl
  • Laddar…
Holmin veljekset Salassa. He eivät myy yksityishenkilöille, joten täytyy puhua jonkun kanssa, jolla on tai joka voi hankkia tilin siellä.

mattiasp sanoi:
Bröderna Holm i Sala. He eivät myy yksityishenkilöille, joten täytyy puhua jonkun kanssa, jolla on, tai joka voi hankkia tilin siellä.
Joo, mutta se on juuri tyypillistä, me puolikuntoiset amatöörinikkaroijat jäämme ulkopuolelle kuten aina :-D

• Tykkään
Gooosten
  • Laddar…
mattiasp sanoi:
Holm-veljekset Salassa. He eivät myy yksityishenkilöille, joten sinun täytyy puhua jonkun kanssa, jolla on, tai joka voi hankkia tilin siellä.
Juttelin Beijerin kanssa Tunbytorpissa, ja he tilaavat näköjään sieltä, joten voin tilata puuta heidän kauttaan. Mutta kuljetus maksaa 600+moms lisänä, ja minun täytyy sitten noutaa se peräkärryllä, joten minun täytyy verrata kustannuksia tilaamiseen Calixolta.

Nyt ei ehkä auta Ts:ää, mutta jos asuu Blekingen suunnalla, löytyy Isaks ädelträ Nättrabysta. He myyvät kaikenlaisia jalopuita ja myös erilaisia levyjä. Uskon, että voi ostaa myös yksityishenkilönä siellä.

• Tykkään
micke_69
  • Laddar…
Minun vinkkini on katsoa vähän blocketista ihmisiä, jotka myyvät raakasti sahattua lehtipuuta. Jos tyydyt ruotsalaisiin puulajeihin, olen ainakin minä onnistunut löytämään sekä hyvää että halpaa sitä kautta. Siellä on harrastussahureita, jotka ovat valmiita myymään saarnia, tammea, koivua, pyökkiä ja vastaavia kaikkea 3000-10000 kr kuutiometriltä.

Jos olet ohikulkumatkalla Tukholmassa, löytyy Pondus Snickeri Kungsholmenilta. Siellä heillä on, tai he voivat hankkia monenlaista.

• Tykkään
A sharifloo
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.