Hei!
Mistä voi ostaa fashyvelin, gipsvinkelin, fotliftin ja vastaavia käteviä tarvikkeita, jos pitää levyttää koko talo?

Asun Västeråsissa ja kävin jo Bauhausissa, Beijerissä, Byggmaxissa, Julassa ja Swedolissa, mutta palasin kotiin tyhjin käsin.

Myyjä Bauhausissa totesi kuivasti, että sellaisia ammattityökaluja heillä ei ole.

Beijerissä he eivät tienneet mikä fashyvel on. Kun kerroin, he ehdottivat, että välttäisin levyjen saumattamista, jossa ei ole kampausta, vaikka huomautin, että se on välttämätöntä ovien ja ikkunoiden ympärillä. Lopulta he tyrkyttivät minulle Surformin (kipsiraspi) saadakseen minut hiljaiseksi.

Byggmax oli vitsi mitä tulee työkaluihin.

Jula ei ollut koskaan kuullut fashyvelista.

Myyjä Swedolissa väitti työskennelleensä rakennusalalla 25 vuotta ja sanoi, että voi käyttää Surformia vapaalla kädellä saadakseen aikaan saman asian kuin fashyvelillä.

Olen myös kokeillut Googlea löytämättä verkkokauppaa, joka tarjoaisi tällaisia työkaluja.

Joten, mistä te ostatte tavaranne?

Mielestäni Beijer/Bauhausilla on käytännössä kaikki tarvittavat työkalut. Muuten voi ehkä kääntyä suoraan valmistajan puoleen ja tarkistaa jälleenmyyjät.

Ja mitä tulee reunojen viistämiseen, niin teen sen aina vapaalla kädellä kipsiveitsellä..

Olen rakentanut vähän itselleni, mutta en tiennyt, että se oli olemassa, leikkaan vain palan pois veitsellä, ei ole niin tarkkaa, se tasoitetaan kuitenkin.

Gipsvinkel?? Onko se iso suorakulmamitta vain?
Fotlift?? Onko se vipu, jolla nostetaan levyä hieman lattiasta jalalla??
Auta amatöörirakentajaa

Protte

Fashyvel olen nähnyt Bauhausissa täällä Göteborgissa. Itse olen käyttänyt surformia/kipsiraspia ja lehtiveistä hyvällä tuloksella.

http://www.norgips.se/index0,442.htm, soita heille ja kysy ÅF:stä.

http://www.jula.se/vaggskivlyft-124104

En tiedä, miksi sitä oikeastaan tarvitsee, jos aiotaan asentaa kattolista, ei ole supertärkeää, että kipsi istuu tiukasti kattoa vasten. Oletan, että ne, jotka työskentelevät paljon kipsin kanssa, voivat vastata, mihin käytännön hyötyyn kipsinostinta tarvitaan. Laitoin pohjalle masoniittilevyn saadakseni etäisyyttä.

Kun olet siellä, suositellaan kantokahvaa levyille http://www.jula.se/handtag-for-skivor-124698
Mahtava, jos tarvitsee kantaa paljon levyjä.

Ei ammattilaistasoa, mutta tarpeeksi edullisia katsoakseen, onko niistä hyötyä.

En tiedä, mihin tarvitaan kulmamittaa, kipsi onhan jo suorakulmaisesti leikattu, joten riittää, että mittaa yhtä paljon molemmilta pitkiltä sivuilta ja asettaa viivoittimen/pitkälinjan/laudan ja leikkaa sen mukaan.

Protte

Fashyvel eli "leikkaa täytteen reuna" saat vain leikkaamalla tavallisella kipsiveitsellä, jos viistot tätä hiomalla, voit yhtä hyvin jättää sen tekemättä. Se on tarkoitettu estämään paperia kipsistä "ripsahtamasta" irti, vaikka monet luulevat, että kittipasta tunkeutuu siihen. Kipsikulman voit ostaa. Riippuu siitä, kuinka paljon sinun itse asiassa täytyy kipsata. Värmdön ostoskeskuksesta ostimme joitain sellaisia, mutta ihmiset heittivät ne kuitenkin pois. Levynostin... Pyydä jotakuta nostamaan levy puolestasi.

Ainoa paikka, josta kysyisin neuvoja, on todennäköisesti Beijer Lissmassa.
Terveisin Madde

Jalkatuki on hyvä, jos rakentaa yksin. Ei aina voi olla kaksi.

Kuitenkin voi ottaa palan levyrautaa ja hitsata siihen kiinni palan kierretankoa tai jotain muuta sopivan pyöreää, niin on korvike. Jos on iso rako, käy myös pala vaneria.

Kiitos kaikista vastauksista.

Joten mitä tulee fashyveliin, niin voiko yhtä hyvin leikata kipsiveitsellä? Kuinka tarkkaa se on? Sitä pelkään, että se pullistuu ulospäin, kun laittaa nauhaa ja tasoitetta.

Nauha + tasoitus, siitä tulee möykky.

Jätin nauhan pois kahdesta saumoista, jotka hiljattain tein, vain tasoite. Saapa nähdä, voinko kävellä portaita katsomatta mahdollisia harmeja, joita syntyy.

Protte

Hyvel har Gyproc ring och kuule heiltä kuka myy lähellä, missä asut. Minulla on Gyproc itse. Gipsvinkel on tosi hyvä ja sitä voi ostaa harald nyborgista.
http://www.gyproc.se/produkter/verktyg

Verkkotyökalu-gurun: Joo, olen löytänyt Gyprocin työkalusivun. Kysymys on vain missä työkalut voi ostaa. Västeråsissa he listaavat Beijerin jälleenmyyjäksi. Ehkä heiltä voi pyytää tilaamaan työkalut?

Ja Beijer tuo kotiin sinulle. Muuten yleensä on aina jonkinlainen kauppa, josta käsityöläiset/teollisuudet ostavat työkalunsa ja teollisuustarvikkeensa... Heillä on varmasti kotona hyllyllä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.