F
L Leif i Skåne sanoi:
[linkki]

Kuten aiemmin sanottu metallteknik myy palkkeja, kun olet asentanut sen seinään, ei näy että sitä on käytetty aiemmin.
Romumetalli maksaa 80 senttiä/kg, siistit palkit maksavat muutaman euron, kaikki on neuvoteltavissa.
Mahtavaa siinä tapauksessa, koska romukauppiaat eivät ole tunnettuja huonoista kaupoista. Ja jos en ole täysin väärässä, niin romun hinta on nyt hieman yli euron + alv, joten mielestäni 80 senttiä kuulostaa hieman eksoottiselta. Ehkä ilman kuittia tosin..?

• Tykkään
hugggos
  • Laddar…
nzsc
F fsn sanoi:
VKR on aivan kuten KKR suorakulmainen suljettu profiili.
Joo, ymmärrän sen. Mutta jos sanomme, että tarvitsen HEA 180: n yläpalkiksi ja 2 kpl HEA 120 pylväiksi kummallekin puolelle, luuletko, että VKR/KKR voi rakentaa vähemmän leveyttä/korkeutta? Luulen itse asiassa, että HEA on huomattavasti vahvempi kuin VKR/KKR, mutta koska en ole rakennesuunnittelija/rakennusinsinööri enkä omaa sellaista tietoa, kysyn täältä, tietääkö joku mahdollisesti sen.

F
nzsc nzsc sanoi:
Kyllä, ymmärrän sen. Mutta jos sanomme, että tarvitsen HEA 180 yläpuolisena palkkina ja 2 kpl HEA 120 pilareina kummallekin puolelle, uskoisitko, että VKR/KKR voisi rakentaa pienemmän leveyden/korkeuden suhteen? Luulen itse asiassa, että HEA on huomattavasti vahvempi kuin VKR/KKR, mutta koska en ole insinööri/rakennusinsinööri enkä omaa sellaista tietoa, kysyn tässä, tietäisikö joku mahdollisesti sen.
Ok, ehkä aiempi vastauksesi ei antanut sitä vaikutelmaa. Jonkunhan on täytynyt kertoa, että juuri HEA180 sinun pitäisi olla yläpuolisena palkkina? Jos haluat alemmaksi profiilikorkeutta, se tapahtuu painon kustannuksella. Voit todennäköisesti korvata HEA180:lla HEB160 tai HEM140. VKR:lle olisi 160x160x12.5. Jokatapauksessa siitä tulee pirun raskasta. Jos korkeus on erittäin tärkeä ja leveys täysin säädettävissä, ehkä jotain löytyy, mutta muuten luulen, että HEA180 on oikea valinta, jos joku on jo laskenut sen.

• Tykkään
nzsc
  • Laddar…
Romu.
Mats ramneskog
Vtm
Stab Tekniikka (hyvin paikallisia ja rakennusten purkuja esim. kockums ehkä vähän isoja palkkeja sinulle)
Soita ja tarkista.

• Tykkään
nzsc
  • Laddar…
nzsc
@fsn Pidän ja arvostan vastauksesi! Se on konstruktör joka on ehdottanut tuota ratkaisua, että minulla olisi HEA180 ylätukena sekä HEA120 pilarina molemmilla puolilla. Tämä minun ehdottaman ratkaisun jälkeen.

Alun perin konstruktör halusi säilyttää noin 300 mm kantavasta seinästä yhdellä puolella sekä noin 600 mm toisella puolella, sekä lisätä ylätuki. Tällainen ratkaisu olisi johtanut pienempään leveyteen ja korkeuteen aukossa.

Koska olen painottanut, että haluan mahdollisimman suuren aukon ja ehdotin teräskehikkoa, hän ehdotti tätä ratkaisua. Siksi mietin, olisiko olemassa toisenlainen ratkaisu, joka mahdollisesti voisi vähentää rakennuskorkeutta/leveyttä vielä enemmän.

Minun ostettiin Steelprodukter i Halmstad AB:stä.
HEA-palkki S355 hiekkapuhallettu/maalattu/katkaistu
HEA 200 mm lgd=5400 mm

Hinta sis. kuljetus 20 km ja ALV 5000 kr
Tämä oli tietenkin vuonna 2010.

• Tykkään
nzsc
  • Laddar…
nzsc
Kiitos vastauksestasi @KnockOnWood !
Kuulostaa kohtuulliselta hinnalta.
Tänä päivänä sellainen maksaisi noin 5111 kr sis. alv. Tähän lisätään hiekkapuhalluksen, maalauksen ja leikkauksen kustannukset, kuten sinun tapauksessasi.

Minnesberg etelään Svedalasta ottaa 5 kr kilolta palkkeja, siellä on myös paljon uutta.

• Tykkään
nzsc
  • Laddar…
nzsc
slaskman slaskman sanoi:
Minnesbergs söder om svedala tar 5 kr kilot för balk, finns mycket nytt där också
Kiitos vinkistä! Pitää tietysti tarkistaa se (y)

Mikä kultakaivos tämä ketju on! Onko mennyt muutama vuosi, onko edelleen sama yritys voimassa vai olisiko uusia vinkkejä myös?

Göteborgin alueella Göteborgs Handelsstål AB on hyvä vaihtoehto! Ostimme sieltä kaksi mittatilaus IPE180-palkkia viime vuonna hyvään hintaan!

• Tykkään
attefall
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.