Suunnittelen rakentavani pienemmän talon Tukholman seudulle ja haluan yrittää pitää budjetin alhaisena.

Tarvitsen paljon Lecablockia, laastia, kipsilevyjä, eristettä, ikkunoita ja hieman puutavaraa.

Mistä saa nämä halvimmalla? Joku Tukholmassa, Smoolannissa, tai Saksassa?

Totta kai, jos voisi ymmärtää kieltä....
Asun Tukholmassa ja Saksa oli todella halpa!

Olen sanonut toisessa ketjussa kaakeleista ja klinkkereistä Höörissä.
Sanon vielä kerran:
www.nilform.se
puoleen hintaan kuin Tukholmassa samoista tuotteista.

Se ei ole kitsautta, vaan järkevyyttä ;D. En aio maksaa ylihintaa vain siksi, että asun Tukholmassa.

Täällä kaikki nostavat hintaa jopa 200 % ja sitä en hyväksy.

Jos kysyt esimerkiksi Nilformista Höörissä, joka tuo saman tavaran samoista tehtaista Espanjasta ja myy yli puoleen hintaan verrattuna Tukholman liikkeisiin, miten he tekevät sen.

Vastaus on, että he eivät lisää niin paljon voittoa hankintahintaan. Ja tämä on Ruotsissa!!

En puhu saksaa myöskään, mutta pärjään kuudella muulla kielellä. Minulla ei ollut ongelmia "markkinatutkimusmatkalla" huhtikuussa.

Aion ostaa sieltä melko paljon ;D

Se, mitä aion ostaa Saksasta, on kaakelit ja klinkkerit, suihkuovi, hierontasuihku (täällä sama maksaa 19000-23000, Saksassa 6000). Rakennusmateriaalit tulevat talon mukana ;D

Olen käynyt Nilformin verkkosivustolla, mutta heillä ei näytä olevan kovin suurta valikoimaa. Onko se vain osa siitä, mitä heillä on sivustolla?

Toinen asia: Älä tuijota lista hintaa sokeasti.
Kun rakentaa, tarvitsee usein suuria eriä, ja silloin voi pyytää tarjouksia. Jotkut rakennustarvikeliikkeet antavat suoria ammattialaisten alennuksia, kun kysyy.   :)
Kipsistä ja OSB:stä sain 40% alennuksen kun kyselin ympäriinsä. Luulen, että tuli halvimmaksi Beijerbyggistä lopulta - mikä oli odottamatonta, koska he ovat kallimpia, jos ostaa pieniä määriä...

Heillä on kaupassa paljon enemmän kuin mitä he näyttävät verkkosivustolla.

Karl rakennusmateriaaleja voi löytää täältä melko edullisesti. Se mikä on kallista, on kaikki mikä on vähän "ylellistä". Esimerkiksi paremmat hanat, laatat ja klinkkerit, tiskiallas. Tyyliin "sisustustuotteet".

Tietysti voi löytää laattoja Bauhausista 100kr/m2, mutta jos haluat vähän paremman tai erilaisen, on hinta täysin erilainen samassa kaupassa.

Jos haluaa olla hieno, täytyy kärsiä kipua (plånbokspin). Kaikki tietävät, että muodin seuraaminen on kallista, myös rakennusalalla. Ei, keksi jotain omaperäistä ostamalla käytettyä ja rakentaen ne ehkä uudelleen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.