nikasp
Lainaan trailerin ja aion mennä Västeråsiin ja jatkaa kohti Katrineholmaa, ja olin toivonut saada suuren säkin jostain. Täytyy sanoa, että tämä on ollut yksi vaikeimmin googlattavista asioista.

Löydän Molnsätra gårdin Järfällassa, mutta en ole innokas ajamaan takaisin monta mailia (traileri Västeråsissa) ja kun katson Beijeriä, heidän pitäisi pyytää 3800 kruunua vastaavasta säkistä, jos olen nähnyt oikein. Kiitollinen vinkeistä, mistä matkan varrella Sollentuna - Västerås - Katrineholm löytyy vaihtoehtoisesti edullinen kotiinkuljetus.

Sinun täytyy varmaan mennä Linköpingiin ja Lecafabrikenille, jos haluat saada halvempaa.

Ostettu Hornbachista, mutta en muista hintaa...

nikasp
Sain mahataudin, joten todennäköisesti ostan peräkärryn ensi viikolla ja ostan Molnsätra Gårdista Järfällassa irtotavarana, valtava ero hinnassa tavallisiin suursäkkeihin verrattuna. Olen ollut kauan halunnut peräkärryä ja se, jota aioin lainata, on varattu ensi viikonloppuna. Sitä tullaan käyttämään.

"Meillä on irtotavarana sekä suursäkeissä, jos sinulla on peräkärry, voimme lastata irtotavarana (halvempaa)
Hinta 1679kr säkille sekä irtotavara 4714kr/ton (1ton cs 4m3 = 1179kr/m3)"

Osta traileri peitetyillä sivuilla, muuten sinulla ei ole paljon kuulia jäljellä, kun saavutat perille... :)

Jos haluat käyttää niitä perustuksessa, älä käytä tavallisia leca-kuulia, vaan niitä, joilla on pintakerros ja merkintä K nimessä.

nikasp
Onko sinulla linkkiä? En ole nähnyt mitään P:stä liittyen siihen mitä olen lukenut tähän mennessä. Eikö sinulla ollutkin vanha mullbänk torpassa, mutta et aio käyttää lekaa kalkin takia?

Sommartorparn sanoi:
Jos aiot laittaa ne perustukseen, älä käytä tavallisia lekasorapalloja, vaan niitä, joilla on pintakerros ja merkintä K nimessä.

nikasp sanoi:
Onko sinulla mitään linkkiä? En ole nähnyt mitään P:stä siihen liittyen, mitä olen lukenut tähän mennessä. Eikö sinulla myös ollut vanha mullbänk torpassa, mutta et aio käyttää lecca koska kalkki?
Joo, sain neuvon toisessa keskustelussa täällä foorumilla, että se pitäisi olla leca 12-20 K. Kirjain K tarkoittaa, että se on kapillaarikatkaiseva. Tavallinen leca ei ole riittävän vedenkestävä, mutta tällä on pintakerros, joka tekee palloista vedenkestäviä. Katso täältä viesti #29:
https://www.byggahus.se/forum/byggn...ullbank-forslag-2.html?perpage=15#post2472851

nikasp
nikasp sanoi:
Aivan, olen nähnyt, että joillakin jälleenmyyjillä ilmoitetaan 12-20K. Weberin omalla sivulla he kirjoittavat vain 12/20, joten ne kolme kokoa, jotka on tarkoitettu maaperän eristykseen, näyttävät olevan oikeat [linkki] Leca kukille ei ole mainittu, että se sopii salaojitukseen tai maaperän eristykseen jne.
Hyvä, varmista vain, että menee oikein!

Leca, jota käytetään kukkaruukuissa, imee vettä (minkä voit testata itse...). Liikkeellä on huhuja ihmisistä, joilla on ollut ongelmia homeen ja sienen kanssa sen jälkeen, kun perusta on täytetty lecalla, ja että se johtuisi väärästä lecalaadusta. En tiedä kuinka paljon totuutta tässä on, mutta törmäsin tällaisiin keskustelupalstoilla ja muualla, kun googlailin.......

nikasp
Kyllä, olen päättänyt käyttää leca nyt. Mullanpohjassa tuntui melko kuivalta, jopa puussa, joka on lahoamassa huonoimmassa kohdassa, joten uskon, että kaivamalla pois vähän ja täyttämällä lecaa, se auttaa. Koska siitä tulee vain lankkulattia (muovimatto ennen...) ja sen annetaan kuivua useita viikkoja, sen pitäisi olla vielä kuivempi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.