Hei,
Pitkäaikainen lueskelija täällä foorumissa, mutta juuri ostin ensimmäisen osakehuoneistoni ja silloin päätin, että olisi sopivasti aikaa laittaa ensimmäinen postaukseni.
Asunto on hyvässä kunnossa eikä ole suurempia asioita, joita pitäisi tehdä, mutta sen sijaan haluaisimme tehdä seuraavaa:
- Vaihda eteisen klinkkerit (mahdollisesti lattialämmityksellä)
- Maalata katto ja seinät (näyttää siltä, että tietyissä paikoissa on kuitukangasta, täytyykö tämä tasoittaa?)
- Asentaa muutama lisäpistorasia vähän eri paikkoihin
- Vetää uudelleen valokuitukaapeli siirtääksemme kuiturasian (vaatii, että poistamme vanhan johtokanavan)
- Vedä sähkö ja vesi pesukoneelle kylpyhuoneessa
Koska olen ajatellut hankkia jonkun tekemään kaiken tämän, mietin, onko tähän jokin järjestys, jonka mukaan on paras tehdä se. Esim. pitääkö aina maalata viimeisenä, mitä tehdään, vai voivatko he tehdä sen ennen kuin vetävät sähkön ja vaihtavat lattian?
Bonus kysymys: Mitä sanoisitte, mikä on kohtuullinen kustannus kullekin kohdalle? Olen asunut vuokra-asunnossa koko elämäni, joten minulla ei ole aavistustakaan siitä, mikä on kohtuullinen. Olen lähettänyt 6 tarjouspyyntöä eri yrityksille, jotka ovat saaneet hyviä arvosteluja Recossa.
Kiitos vastauksesta!
P.S. olen liittänyt muutaman kuvan lattiasta ja seinäkunnosta.