803 lukukertaa ·
8 vastausta
803 lukukertaa
8 vastausta
Minkä tyyppistä laastia on muovivärin alla, jonka olen hionnut?
Hei!
Olen hionut muovimaalit pois tiiliseinän sisäpuolelta ja pohdin, millaista rappausta/laastia on sen takana. Onko se kipsilaasti? Tuntuu erittäin "hienolta" käsissä nimittäin.
Talo on vuodelta 1850, mutta on remontoitu useissa vaiheissa myöhemmin ja kun yksi seinä on vahingoittunut käytetyn muovimaalin vuoksi, haluan käyttää jotain diffuusioavointa sen sijaan (miten toimii mahdollinen kipsilaasti täällä?).
Koska minun täytyy tasoittaa seinää hionnan jälkeen, pohdin siis, mitä on sen takana. Jos jollain on silmää, saa mielellään antaa vinkkejä.
Seinissä on myös yksittäisiä koloja ja laasti hienomman kerroksen takana on melko huokoista. Meillä on ollut tarkastaja paikalla, joka on mitannut ja muut seinät (mukaan lukien tämä) ja niiden pitäisi olla "kuivia".
Ystävällisin terveisin, Daniel
Olen hionut muovimaalit pois tiiliseinän sisäpuolelta ja pohdin, millaista rappausta/laastia on sen takana. Onko se kipsilaasti? Tuntuu erittäin "hienolta" käsissä nimittäin.
Talo on vuodelta 1850, mutta on remontoitu useissa vaiheissa myöhemmin ja kun yksi seinä on vahingoittunut käytetyn muovimaalin vuoksi, haluan käyttää jotain diffuusioavointa sen sijaan (miten toimii mahdollinen kipsilaasti täällä?).
Koska minun täytyy tasoittaa seinää hionnan jälkeen, pohdin siis, mitä on sen takana. Jos jollain on silmää, saa mielellään antaa vinkkejä.
Seinissä on myös yksittäisiä koloja ja laasti hienomman kerroksen takana on melko huokoista. Meillä on ollut tarkastaja paikalla, joka on mitannut ja muut seinät (mukaan lukien tämä) ja niiden pitäisi olla "kuivia".
Ystävällisin terveisin, Daniel
Onko yleistä levittää tasoite ennen maalaamista? Kyllä. Mutta arvaan, että et sitä tarkoita?D Daniel Johnsson sanoi:
Siellä näyttää olevan useita maali- (ja mahdollisesti tasoite-) -kerroksia rappauksen päällä.
Mikä on lopullinen tavoitteenasi?
Ymmärrän tietysti, että on tavallista tasoittaa ennen maalausta, tarkoitin, onko tavallista valita tasoite jonkinlaisen rappauksen sijaan.C cpalm sanoi:
Olen joka tapauksessa hionut alas kolme maalikerrosta, joten mitä näet, on eräänlaista hienompaa rappausta tai tasoitetta, kuten sanot, ja taustalla on karkeampaa huokoisempaa laastia.
Haluan saada kaikki muovimaalit pois ulkoseiniltä, olen jyrsinyt sen pois karbidilevyillä "vain" maalin osalta, haluan välttää kaikkien olemassa olevien rappauksien hiomisen/poistamisen, työn määrän takia (koska talossa on melko paljon seinäpintoja). Olen nyt siis epävarma, minkälaista laastia minun pitäisi valita, haluan nimittäin tasoittaa kaiken uudelleen niin, että seinät olisivat hengittäviä. Muovimaali on nimittäin aiheuttanut ongelmia yhdellä seinällä, kuten sanottu.
Ei, et ole yksinkertaisesti vielä päässyt alas rappaukseen, vaan olet edelleen maalin/tasoitekerroksien kanssa, jotka ovat pinnalla.D Daniel Johnsson sanoi:
Jos aiot tasoittaa rappaamalla, sinun on mentävä alas rappaukseen asti, mieluiten sen pitäisi olla täysin vapaa myös pienistä maalin jäämistä, jotta saadaan hyvä lopputulos. Ei ole mukavaa työtä, joskus voi toimia paremmin viiltävä kaavin, kuten Olfa.
Onko se siis niin paha, sitten vaan uudestaan. Aion kokeilla myös raaputinta, olen käyttänyt sitä joissakin kohdissa. Mutta se on todella työlästä.
Mitä rappausta olisit käyttänyt? Hieno kalkkirappaus vai kipsilaasti?
Mitä rappausta olisit käyttänyt? Hieno kalkkirappaus vai kipsilaasti?
Klikkaa tästä vastataksesi