Onko enää edullisia ruuveja olemassa?
Mielestäni Heco ja muut ovat riittäviä karkeampiin rakenteisiin, mutta etsin myös sirompia puuruuvia, joiden pituus on 60-120 mm, vähän sirompiin sovelluksiin.
Yleensä saat sen, mitä maksat. Onko se hintansa arvoinen?
TorpAnders sanoi:
Mielestäni Heco ja muut vastaavat kelpaavat karkeampiin rakenteisiin, mutta etsin myös sirompia puuruuvia pituuksilla 60-120 mm hieman hienompiin sovelluksiin.
Tunnen yhden, joka löysi valtavan valikoiman ruuveja vähän harvinaisemmissa mitoissa jostain saksalaisesta verkkokaupasta. Valitettavasti en saanut nimeä. Mutta etsi ehkä Saksasta.
Yleensä saa sen mistä maksaa. Onko se hintansa arvoinen?
Tunnen yhden, joka löysi valtavan valikoiman ruuveja hieman harvinaisemmissa mitoissa jostakin saksalaisesta verkkokaupasta. Valitettavasti en saanut kaupan nimeä. Mutta ehkä kannattaa etsiä Saksasta.
Kun 5mm ruuvi alle 120mm maksaa noin 2 kruunua kappaleelta tai enemmän, se ei ole hintansa arvoinen, vakiokokoisten ruuvien hintakuvio on yleisesti erittäin epäterveellinen verrattuna tuotantokustannuksiin. Kun kyseessä on hieman erikoisempia lajeja, ne ovat vielä pahempia, käytin juuri 1000 ruuvia peltikattoon, ja ruuvit maksoivat minulle 5000 kruunua.
Kun 5mm ruuvi alle 120mm maksaa noin 2 kruunua kappale tai enemmän, niin se ei ole hintansa arvoinen,
Tiedän, että monet vähättelevät Biltemaa, mutta minulla ei ole koskaan ollut ongelmia heidän puuruuvien kanssa. Alle yksi kruunu kappale esimerkiksi näille.
Tavallisesti valitsen Essven vanhasta tottumuksesta. Ainoa heidän tuotteistaan, joka on tuottanut pettymystä, oli heidän Corrseal terassiruuvi, joka katkesi yksi toisensa jälkeen. Sain kuitenkin kaupalta uuden A2 terassiruuvin silloin.
Tiedän, että monet irvistävät Biltemalle, mutta minulla ei ole koskaan ollut ongelmia heidän puuruuvien kanssa. Alle kruunu kappale näille esimerkiksi.
[linkki]
Bilteman "tavallinen" puuruuvi Torx-kannalla on ollut erinomaisen hyvä viimeiset 20 vuotta. Minulla on monia vanhoissa keltaisissa pahvilaatikoissa jäljellä, eivätkä ole koskaan kiusanneet. Valitettavasti Biltema on lopettanut koko valikoiman, joten nyt se on Hornbachin vaihtoehto sen sijaan. Ne ovat myös hintansa arvoisia.
Finsruuville, tarkoitan käsittelemätön teräsruuvi upotetulla ruuvikannalla, olen ostanut "saksalaisesta kaupasta".
Essve eivät ehkä ole edullisimpia, mutta pidän laadusta.
Olen ostanut InFe:n myös Byggmaxista, mutta ne taipuvat helposti ja katkeavat - ainakin terassiruuvit/pidemmät puuruuvi.