Hei,

Olen aikeissa rakentaa omia kaapinovia, mutta mietin, mitä menetelmää käyttäisi ovien pitkien etureunojen pyöristämiseen minimaalisesti, esim. 1 mm säteellä? Eli juuri niin, että ne tuntuvat "rikkoutuneilta" eivätkä teräviltä?

Minulla on käsijyrsin (kanttijyrsin), joka tukilaakerin kanssa toimii erinomaisesti suuremmilla säteillä, mutta pienin näkemäni jyrsinterän säde hyllyssä on 2 mm.

Kulman hiominen tuntuu siltä, että se voisi helposti tulla epätasaiseksi. Tai onko olemassa jotain työkalua (viila, hiekkapaperi tai höylä), joka antaa pienen mutta tasaisen säteen?

Minulla on käytettävissä 3D-tulostin, joten kokeilin tulostaa mallin hiekkapaperille, jotta syntyisi pieni säde, ja tämä onnistui kohtalaisesti, mutta täydellisyyden tavoittelijana ajattelen, että pitäisi olla jokin työkalu?

Kuvittelen tilanteen, jossa kolme reunaa kohtaavat ovessa, ja sädemallilla jopa kulma/vertex voisi tulla todella siistiksi.

Onko joku nähnyt sellaista?

Ystävällisin terveisin,
Wretan

Viimeksi muokattu:
1/16" eli 1,6 mm onhan melko yleinen joka tapauksessa, jos ostaa jyrsinteriä UK:sta. Se antaa aika minimaalisen pyöristyksen, mikä on mielestäni hyvä.

• Tykkään
wretan
  • Laddar…
Kuten tunnetusti sanotaan: Joka etsii, hän löytää samanlaisen kysymyksen täältä: https://www.byggahus.se/forum/threads/avrundningsfraes-1-2mm-radie.185208/

Mutta ostetun hiomamallin löytäminen on edelleen kiehtovaa, jos joku on löytänyt...

W wretan sanoi:
Hei,

Olen rakentamassa omia kaapinovia, mutta pohdin, mitä menetelmää käyttäisin, jotta ovien pitkät etureunat saisi pyöristettyä minimaalisesti, esim. 1 mm radius? Eli melkein niin että ne näyttävät "katkaistuilta" eikä teräviltä?

Minulla on käsiroutteri (reunaroutteri), joka tukilaakerin kanssa toimii erinomaisesti suuremmilla säteillä, mutta pienin näkemäni jyrsinsäde hyllyllä on 2 mm.

Kulman hiominen tuntuu siltä, että siitä voisi helposti tulla epätasainen. Vai onko olemassa jokin työkalu (viila, hiomapaperi tai höylä), joka antaa pienen mutta johdonmukaisen säteen?

Pääsen käyttämään 3D-tulostinta, joten kokeilin tulostaa sapluunan hiekkapaperille niin, että pieni säde luotiin, ja tämä toimi kohtuullisesti, mutta perfektionistina ajattelen, että pitäisi olla jokin työkalu?

Ajattelen skenaariota, jossa kolme reunaa kohtaavat ovessa, radiussapluunalla jopa kulma/vertex näyttäisi todella kauniilta.

Onko kukaan nähnyt mitään?

Ystävällisin terveisin,
Wretan

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.