7 553 lukukertaa ·
4 vastausta
8k lukukertaa
4 vastausta
Milloin tarvitaan pohjamaalaus?
Aion kaakeloida keittiön ja minulla on 3 erilaista alustaa:
- kipsilevyt
- vanha kaakelikiinnitys korjattu Husfixillä
- maalattu vanha masonite, korjattu tasoitteella
# Milloin minun pitää pohjustaa ennen kaakelointia?
# Voiko käyttää kotona olevia maalipurkkeja sen sijaan, että ostaisi ison astian pohjustetta yhtä neliömetriä varten?
- kipsilevyt
- vanha kaakelikiinnitys korjattu Husfixillä
- maalattu vanha masonite, korjattu tasoitteella
# Milloin minun pitää pohjustaa ennen kaakelointia?
# Voiko käyttää kotona olevia maalipurkkeja sen sijaan, että ostaisi ison astian pohjustetta yhtä neliömetriä varten?
Kiitos vastauksesta!jon_h sanoi:
Puukuitulevy on siis vanhan korkean kaapin sivu:
- laatoituspinta on vain 60x55 kokoinen
- ja siinä oli aiemmin laatta, jonka olen poistanut
... miksei siihen voi laatoittaa?
En ole nähnyt missään, että kipsilevy tarvitsee pohjustetta, tarkoitatko koko kipsilevyä vai vain kohtia, joissa on tasoitettu?
Kyllä, on mahdollista, että se pysyy, mutta ei ole varmaa. Se on liian pehmeä ja liikkuva materiaali, jotta voisi taata, että se kestää pitkään. Mutta riittävän pienellä alueella se voi toimia. Käytä flexfix ja flexfog vähintään.
Kipsiä ei tarvitse pohjustaa, mutta siitä ei ole haittaa. Siten estetään, että se imee veden kiinnityksestä. Sama koskee tasoitetta, sitä ei ole ehdottomasti pakko pohjustaa, mutta sillä saa hieman paremman tartunnan ja kiinnitys ehtii kovettua paremmin, kun vesi pysyy siinä.
Kipsiä ei tarvitse pohjustaa, mutta siitä ei ole haittaa. Siten estetään, että se imee veden kiinnityksestä. Sama koskee tasoitetta, sitä ei ole ehdottomasti pakko pohjustaa, mutta sillä saa hieman paremman tartunnan ja kiinnitys ehtii kovettua paremmin, kun vesi pysyy siinä.
Klikkaa tästä vastataksesi