7 191 lukukertaa ·
7 vastausta
7k lukukertaa
7 vastausta
Millainen levy patterin taakse?
Hei! Aion tehdä pientä remonttia vesikiertoisten pattereideni taakse. Koko talo on sisäpuolelta gyprocilla päällystetty, mutta alkuperäinen ajatus oli irrottaa patterit, lähettää ne maalaukseen ja asentaa seinälevy taakse. Se oli kuitenkin kallis operaatio (12 tonnia järjestelmän tyhjentämiseen, pattereitten irrottamiseen ja niiden takaisin asentamiseen uusilla termostaateilla, 6 kpl). Hintansa arvoista tai ei, se oli liikaa rahaa + elementtien maalaus.
Suunnitelma 2 on maalata patterit paikoillaan ja sitten asentaa levy taakse parhaan kykyni mukaan. "Liu'uttaa" levyt ylhäältä (kaikkien kyseisten ikkunoiden yläpuolelle) ja piilottaa ylä- ja alareuna lattialistalla ja ikkunalistalla. Ehkä asettaa saumalista sivuille (en usko, että pieni reunus häiritsee, koska levy linjaa ikkunan kanssa).
Ajattelin mitata levyt, testata sopivuus ja sitten maalata ne ennen kuin asennan ne lopullisesti paikoilleen.
Kysymys on vain, käytänkö todella 6mm-gyprocia tähänkin, vai onko fiksumpia vaihtoehtoja? Yleisesti ottaen olen allerginen kovalevylle, mutta ehkä se olisi parempi?
Vanerissa ei ole haluamaani pintakäsittelyä, mutta se on muuten parempi rakennusteknisesti. Ohut MDF ehkä?
Sen täytyy myös olla kohtuullisen lämmönkestävää, ettei se käyristy tai aiheuta ongelmia.
Vinkkejä?
Suunnitelma 2 on maalata patterit paikoillaan ja sitten asentaa levy taakse parhaan kykyni mukaan. "Liu'uttaa" levyt ylhäältä (kaikkien kyseisten ikkunoiden yläpuolelle) ja piilottaa ylä- ja alareuna lattialistalla ja ikkunalistalla. Ehkä asettaa saumalista sivuille (en usko, että pieni reunus häiritsee, koska levy linjaa ikkunan kanssa).
Ajattelin mitata levyt, testata sopivuus ja sitten maalata ne ennen kuin asennan ne lopullisesti paikoilleen.
Kysymys on vain, käytänkö todella 6mm-gyprocia tähänkin, vai onko fiksumpia vaihtoehtoja? Yleisesti ottaen olen allerginen kovalevylle, mutta ehkä se olisi parempi?
Vanerissa ei ole haluamaani pintakäsittelyä, mutta se on muuten parempi rakennusteknisesti. Ohut MDF ehkä?
Sen täytyy myös olla kohtuullisen lämmönkestävää, ettei se käyristy tai aiheuta ongelmia.
Vinkkejä?
Hyvin ajateltu Linnex. Olin ajatellut maalata levyn teloilla, mutta vain siksi, että en voi maalata sileästi siveltimellä. Tehdasruiskutettu levy kuulostaa loistavalta.
Sättlim, onko se tapa taata, että se ei vääntyisi?
Sättlim, onko se tapa taata, että se ei vääntyisi?
Jos laitat valmiiksi maalatun levyn, onhan suuri riski, että tulee sävyerä, jos sinulla on valkoiset seinät, muutenhan siitä tulee värivaihtoehto
Olet ehkä ajatellut sitä ja hylännyt sen, mutta jos ei, niin elementtisuojus on hyvä idea.
Kyllä, olen miettinyt (ja piirtänyt) elementtisuojia, mutta ne tuntuvat liian kömpelöiltä. Näkyvimmässä huoneessa valkoiset levyt näyttäisivät hienoilta.
Minun täytyy miettiä asiaa ja aloittaa maalaamalla elementit. Se on kuitenkin tehtävä ensin.
Ja tarkemmin ajatellen tämä tarkoittaa, että minun täytyy odottaa huhtikuuta/toukokuuta...
Minun täytyy miettiä asiaa ja aloittaa maalaamalla elementit. Se on kuitenkin tehtävä ensin.
Ja tarkemmin ajatellen tämä tarkoittaa, että minun täytyy odottaa huhtikuuta/toukokuuta...
Klikkaa tästä vastataksesi