10 281 lukukertaa ·
11 vastausta
10k lukukertaa
11 vastausta
Miksi kaksoiskipsilevy sisäkatossa?
Suunnittelen asentavani sisäkattoa kipsilevyillä teräsrankoihin. Kun lukee kipsilevyjen valmistajien verkkosivuja, saa vaikutelman, että kaksinkertainen kipsi on yleisin ja yksinkertaista kipsiä mainitaan vain poikkeustapauksissa.
Näen seuraavat edut yksinkertaisella kipsillä:
+ Puolta pienemmät kustannukset levyjen materiaalista
+ Puolta vähemmän työtä kuljetuksessa ja asennuksessa
+ Puolta pienempi paino
Nyt varmasti on myös haittoja, joten onko kellään tietoa siitä, miksi minun pitäisi valita kaksinkertainen kipsi sen sijaan?
Näen seuraavat edut yksinkertaisella kipsillä:
+ Puolta pienemmät kustannukset levyjen materiaalista
+ Puolta vähemmän työtä kuljetuksessa ja asennuksessa
+ Puolta pienempi paino
Nyt varmasti on myös haittoja, joten onko kellään tietoa siitä, miksi minun pitäisi valita kaksinkertainen kipsi sen sijaan?
Talon omistaja
· Västragötaland
· 348 viestiä
Yksi miinus yksinkertaisella kipsillä on, että kipsinvalmistaja menettää rahaa
... anteeksi, en voinut vastustaa!
Minusta se kuulostaa hyvin oudolta, että käytetään kaksoiskipsiä... Olen ollut mukana useissa rakennusprojekteissa, eikä missään niistä ole ollut sisäkattoa, joka koostuu kaksoiskipsistä.
Minusta se kuulostaa hyvin oudolta, että käytetään kaksoiskipsiä... Olen ollut mukana useissa rakennusprojekteissa, eikä missään niistä ole ollut sisäkattoa, joka koostuu kaksoiskipsistä.
Talon omistaja
· Västragötaland
· 348 viestiä
Jotta voidaan värisyttää raskasta massaa, vaaditaan enemmän energiaa kuin kevyen massan värisyttämiseen, joten kun painoa lisätään, ääni/värähtelyt vähenevät ja myös resonanssin taajuusalue muuttuu.
Eristys absorboi ääniaaltoja palkiston sisällä ja muuttaa ne lämmöksi (vaikkakin uskomattoman vähän), ilman painepulssit värisyttävät eristystä ja energia vähenee ääniaallossa ja muuttuu liike-energiaksi eristyksessä.
Eristys absorboi ääniaaltoja palkiston sisällä ja muuttaa ne lämmöksi (vaikkakin uskomattoman vähän), ilman painepulssit värisyttävät eristystä ja energia vähenee ääniaallossa ja muuttuu liike-energiaksi eristyksessä.
Täytyy olla raskaat jalat ja paljon juoksua vintillä 
Kaksinkertainen kipsilevy tekee varmasti jotain äänelle. Se, mikä absorboi eniten ääntä, on tietenkin kun jokin on jämäkkä.
Oletko käyttänyt kattoa? Muussa tapauksessa ehkä teräsrunko jollain kattoprofiililla voisi olla harkinnan arvoinen ja ehkä joitain pehmeitä vaimentavia nauhoja betonin ja rungon välissä. Mahdollisimman vähän kosketusta nykyiseen pintaan. Luonnollisesti sen on kestettävä rakenteen tukeminen.
Terveisin
Kaksinkertainen kipsilevy tekee varmasti jotain äänelle. Se, mikä absorboi eniten ääntä, on tietenkin kun jokin on jämäkkä.
Oletko käyttänyt kattoa? Muussa tapauksessa ehkä teräsrunko jollain kattoprofiililla voisi olla harkinnan arvoinen ja ehkä joitain pehmeitä vaimentavia nauhoja betonin ja rungon välissä. Mahdollisimman vähän kosketusta nykyiseen pintaan. Luonnollisesti sen on kestettävä rakenteen tukeminen.
Terveisin
Vintillä ei ole sisäkerrosta, vaan kuljetaan suoraan betonilaatan päällä. Kummallista kyllä, näyttää siltä, kuin jotkut naapurit pitäisivät vintailla järjestelypuuhia myöhään iltaisin.Michael86 sanoi:
Ajattelin jotain tällaista:Michael86 sanoi:Kaksinkertainen kipsilevy voi hieman vaimentaa ääntä. Eniten ääniä absorboi kuitenkin silloin, kun jokin on täysin kiinteä.
Oletko laskenut kattoa alas? Muuten ehkä teräskisko ja jokin kattoprofiili ovat harkitsemisen arvoisia, ja ehkä jotkin joustavat eristysnauhat betonin ja kiskon välissä. Mahdollisimman vähän kosketusta olemassa olevaan pintaan. Tietenkin rakenteen täytyy kestää.
http://www.norgips.se/Konstruktionsprinciper/1
Teräskiskot kiinnitettynä äänieristyspidikkeisiin ja sitten yksi tai kaksi kerrosta kipsilevyä.
Kysymys kuuluu, pitäisikö samalla lisätä hieman eristystä?
Ehdottomasti vähän eristystä ei varmaan haittaa.
Tässä saattaa olla myös vähän lukemisen arvoista. Koskee enemmän seinää, mutta periaatteen pitäisi olla sama.
http://www.gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/så+minskar+du+oönskat+ljud/påbyggnadsvägg
Edit:
Katto: http://www.gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/så+minskar+du+oönskat+ljud/nerpendlat+tak
Tässä saattaa olla myös vähän lukemisen arvoista. Koskee enemmän seinää, mutta periaatteen pitäisi olla sama.
http://www.gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/så+minskar+du+oönskat+ljud/påbyggnadsvägg
Edit:
Katto: http://www.gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/så+minskar+du+oönskat+ljud/nerpendlat+tak
Klikkaa tästä vastataksesi