Herätän vanhan keskustelun taas eloon.
Tarvitsen työpenkin kellariin ja ajattelin ensin ostaa penkkitason Ikeasta. Mutta ne ovat vain 63,5 cm syviä ja haluan 70/80 cm syvän.
Ajattelin pohjaksi käyttää esimerkiksi 45x120 tai vastaavia tukipuita. Tämän päälle hyvä ja kestävä työskentelytaso.
En halua levyä eri syistä. En aio hitsata, haluan vain työtilan kellarissa.
Pitäisikö minun käyttää MDF, vaneri vai vain puuta?
Eikö MDF ole herkkä kosteudelle?
Vanerilla tuntuu olevan kestävä pinta.
Te, jotka olette rakentaneet omia työpöytiänne, mitä teillä on työpintana ja miten se on kestänyt ajan mittaan?
Se ei mennyt aivan kuten ajattelin, mutta siitä tuli silti hyvä.
Ostin hyvelspont 28x120. Olen maalannut pinnan läpikuultavalla lattialakalla useaan kerrokseen.
Jos se ei ole hyvä, voin vain kiinnittää levyn sopivasta materiaalista.
Nyt minun tarvitsee vain lajitella ja saada järjestys työkalujen ja muiden tavaroiden kaaokseen.
Se ei mennyt aivan kuten ajattelin, mutta siitä tuli silti hyvä. Ostin 28x120 höyläponttia. Olen maalannut pinnan läpinäkyvällä lattiamaalilla useita kerroksia. Jos se ei onnistu hyvin, voin vain ruuvata sopivan materiaalin levyn kiinni. Nyt minun pitää vain lajitella ja saada järjestys työkalujen ja muiden tavaroiden kaaokseen.
[kuva]
Vanha ketju, mutta olen samassa dilemmassa nyt. Miten sujui lopulta työpöytäsi? Onko se täysin tasainen? Ei ole vääntynyt? Piti hyla tai hioa paljon, jotta siitä tuli tasainen? Kuinka kestävä levy on ollut? Superpaljon kysymyksiä, mutta olisin erittäin kiitollinen vastauksestasi =)
Vanha ketju, mutta olen nyt samassa pulmassa.
Miten työtasosi lopulta onnistui? Onko se täysin tasainen? Ei ole vääntynyt lainkaan? Jouduitko höyläämään ja hiomaan paljon saadaksesi sen tasaiseksi? Kuinka kestävä taso on ollut?
Tosi monta kysymystä, mutta olisin todella kiitollinen vastauksestasi =)
Tuloksesta tuli mielestäni ihan ok ja täytti omat vaatimukseni.
Se ei ehkä ole täysin 100% tasainen pinnalta, mutta tarpeeksi minulle. Hieman aaltoileva. Se voitaisiin varmaan hioa täysin tasaiseksi, mutta en ole miettinyt sitä.
Olen pohtinut ohutta metallilevyä osalle toisesta reunasta.
En ole käyttänyt sitä kovin paljon, jos olen rehellinen. Se on ollut täysin täynnä tavaroita pitkän aikaa, mutta muutama viikko sitten tyhjensin sen.
Jos hankkisin työpöydän uudelleen, tekisin saman asian. Ellei vastaan sattuisi "oikea" työpöytä verstasta tai vastaavaa.
Mutta se on hyvä. Se on vakaa, käytännöllinen ja melko edullinen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.