47 272 lukukertaa ·
20 vastausta
47k lukukertaa
20 vastausta
Mikä työtaso verstaalleni?
Aion sisustaa pienen verstaan kellariini enkä osaa päättää, minkä tyyppinen työtason tulisi olla työpöydälläni.
Haluaisin sen olevan 80 cm syvä, joten kaikki tavalliset halvat työtasot eivät käy.
Materiaalin tulisi olla kestävää, mutta melko tärkeää on, ettei se maksa maltaita.
Olen miettinyt käyttää lattiaspaanilevyjä tai muuta levyä. Ne ovat ainakin halpoja. Paras vaihtoehto olisi mielestäni tamminen työtaso. Mutta se tulee liian kalliiksi.
Mikä materiaali on sopiva? Voisiko spaanilevyjä ehkä lakata, jotta niistä tulisi kestäviä?
Minulle tulee yhteensä noin 4 metriä työpöytää.
Kaikki ajatukset ja ehdotukset otetaan kiitollisina vastaan!
Haluaisin sen olevan 80 cm syvä, joten kaikki tavalliset halvat työtasot eivät käy.
Materiaalin tulisi olla kestävää, mutta melko tärkeää on, ettei se maksa maltaita.
Olen miettinyt käyttää lattiaspaanilevyjä tai muuta levyä. Ne ovat ainakin halpoja. Paras vaihtoehto olisi mielestäni tamminen työtaso. Mutta se tulee liian kalliiksi.
Mikä materiaali on sopiva? Voisiko spaanilevyjä ehkä lakata, jotta niistä tulisi kestäviä?
Minulle tulee yhteensä noin 4 metriä työpöytää.
Kaikki ajatukset ja ehdotukset otetaan kiitollisina vastaan!
Formplyfa on huomattavasti kestävämpi kuin spånskiva ja siinä on pinta, joka kestää kosteutta ja joka lisäksi voidaan puhdistaa, kun se on likaantunut.
Mitä aiot tehdä levyllä, määrittää materiaalin valinnan?
Mitä aiot tehdä levyllä, määrittää materiaalin valinnan?
Katso, voitko saada käsiisi halvan metallilevyn, sitten sinun tarvitsee käytännössä vain laittaa koolaukset alle...
Mun faija käyttää 3-4mm metallilevyä, jossa on koolaukset alla. Sen päällä voi tehdä mitä vaan...
Mun faija käyttää 3-4mm metallilevyä, jossa on koolaukset alla. Sen päällä voi tehdä mitä vaan...
Koska penkin pöytätason pinta muuttuu ajan myötä melko karheaksi kaikkien työkalujen, sahojen ja poran jälkien ym. vuoksi, ei kannata panostaa mihinkään levyyn. Parempi tehdä näin:
Osta pontattuja lautoja/plankkuja, vähintään 28 mm paksuja. Leikkaa ne penkin haluttuun pituuteen ja lyö ne yhteen haluamaasi leveyteen liimaamalla pontteihin väliin. (Varmista, että kaikki laudat/plankut ovat sydänpuoli ylöspäin.) Jos se on väärinpäin, kun teet tämän, voit ruuvata 45x70 tukipuut alapuolelle päädystä jokaiseen päähän upotettuihin reikiin, jotta pinta pysyy koskemattomana. (Tukipuita voit käyttää osana alusrakennetta.) Käännä sitten levy ympäri ja peitä se 1/8" (3,2 mm) kovalla puukuitulevyllä, jonka ensin kostutat ja naulaat kuitulevynauloilla märkänä niin, että se venyy ja tasoittuu parin päivän kuivuessaan.
Kun sitten 'pöytätaso' on tullut rumaksi, voit vain repäistä puukuitulevyn irti ja laittaa tilalle uuden, jolloin sinulla on taas uusi siisti työpenkki. Se kestää myös aika hyvin hakata ja vasaroida ilman, että se hajoaa.
Osta pontattuja lautoja/plankkuja, vähintään 28 mm paksuja. Leikkaa ne penkin haluttuun pituuteen ja lyö ne yhteen haluamaasi leveyteen liimaamalla pontteihin väliin. (Varmista, että kaikki laudat/plankut ovat sydänpuoli ylöspäin.) Jos se on väärinpäin, kun teet tämän, voit ruuvata 45x70 tukipuut alapuolelle päädystä jokaiseen päähän upotettuihin reikiin, jotta pinta pysyy koskemattomana. (Tukipuita voit käyttää osana alusrakennetta.) Käännä sitten levy ympäri ja peitä se 1/8" (3,2 mm) kovalla puukuitulevyllä, jonka ensin kostutat ja naulaat kuitulevynauloilla märkänä niin, että se venyy ja tasoittuu parin päivän kuivuessaan.
Kun sitten 'pöytätaso' on tullut rumaksi, voit vain repäistä puukuitulevyn irti ja laittaa tilalle uuden, jolloin sinulla on taas uusi siisti työpenkki. Se kestää myös aika hyvin hakata ja vasaroida ilman, että se hajoaa.
Olen löytänyt uuden "nyatoh"-työtason hintaan 479 kr. Joten se täytyy varmaan hankkia. Se näyttää myös hieman mukavammalta. Sen pitäisi kestää jonkin verran ja sitä voi myös hioa alas.
Tein niin, että käytän 60 cm levyjä sen sijaan. Tajusin, että siitä tulee luultavasti parempi, koska on niin vaikea saada leveämpiä levyjä.
Olen löytänyt uuden "nyatoh"-työtason hintaan 479 kr. Joten se täytyy varmaan hankkia. Se näyttää myös hieman mukavammalta. Sen pitäisi kestää jonkin verran ja sitä voi myös hioa alas.
Hei,slaskman sanoi:
Vanha ketju jonka löysin.
Te, jotka olette päällystäneet esim. työpenkin reunat pellillä tai vastaavalla, miten olette tehneet sen? Mikä materiaali ja miten olette kiinnittäneet sen?
En ole koskaan nähnyt taivutettua peltiä rakennustarvikeliikkeissä, joka on tarpeeksi pitkä peittämään koko levyn reunan. Täytyykö ehkä mennä suoraan peltisepän luo?
Oletteko jyrsinneet kulmaa levyyn saadaksenne tasaisen pinnan?
Ystävällisin terveisin
Stefan
Tuleeko kulmateräksestä liian ruma ja kömpelö? Sehän kestää muuten hurjasti kulutusta ja sitä saa pitkissä pituuksissa.stew sanoi:
Olisin varmaan jyrsinyt ainakin suurimman osan raudan paksuudesta, mutta se on makuasia.
Sisustin pannuhuoneeni vanhalla keittiökalusteella ja käytin levynä lattialastulevyä. Koska penkki toimii enimmäkseen väliaikaisena säilytyspaikkana ja pienen tavaran alustana, ei siihen kohdistu suuria kestävyysvaatimuksia. Maalasin ylijääneellä lattianmaalilla.