Hei,
Olen purkamassa sisäseinää, jonka luulin olevan rakennettu kipsistä ja puukoolauksista. Mutta se näyttää olevan jotain muuta, katso kuva, tunnistaako joku rakennusmateriaalin?

Olin varma, että seinä ei ollut kantava, koska se on vain 70 mm paksu ja kulkee samaan suuntaan kuin lattiarakenne. Onko syytä huoleen?

Terveisin David
 
  • Seinärakennetta paljastettu, esillä eriste ja tuntematon rakennusmateriaali; kysymys siitä, onko seinä kantava.
J
David123abc David123abc sanoi:
Hei,
Olen purkamassa sisäseinää, jonka luulin olevan rakennettu kipsistä ja puukehikosta. Mutta näyttää siltä, että se on jotain muuta, katso kuva, tunnistaako joku rakennusmateriaalin?

Olin varma, että seinä ei ollut kantava, koska se on vain 70 mm paksu ja kulkee samaan suuntaan kuin välipohja. Onko syytä huoleen?

Terveisin David
Näyttää olevan kevytbetonia. Normaalisti 70 mm kevytbetoni ei ole kantava. Pitäisi olla vähintään 100 cm, mutta tarkista piirustukset.

Gasbetonkiharkkoja pinottuna toistensa päälle, taustalla havuvaneria.
 
  • Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
J Jocke Best sanoi:
Näyttää olevan kaasubetonia. Normaalisti 70 mm kaasubetoni ei ole kantava. Pitäisi olla vähintään 100 cm, mutta tarkista piirustukset.

[kuva]
Vaikuttaa siltä, että se ei ole tehdasvalmisteinen vaan paikallaan rakennettu, koska siinä on myös teräsvahvikkeita. Vaistomaisesti tuntuu vaikealta rakennustavalta. Ehkä se oli niin 70-luvulla.
 
P
David123abc David123abc sanoi:
Näyttää siltä, että se ei ole prefab vaan paikan päällä rakennettu, koska siinä on myös harjaterästä. Spontaanisti tuntuu, että se on vaikea tapa rakentaa. Mutta ehkä se oli yleistä 70-luvulla.
Se on kevytbetonimuurattu raudoituksella, luultavasti ei kantava..
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.