Y
Tyttöystäväni ja minä olemme nyt saaneet kattokipsilevyt paikoilleen, seinät ovat vielä jäljellä, mutta olen hieman epävarma.

Kaksi kapeaa huonetta autotallissa oli ennen aikaan superpaksut lastulevyt ulkoseiniä vasten, paitsi siinä kohdassa missä oli puukattila, siellä oli vain kipsi.

Olen ostanut lavallisen kipsiä, mutta olen skeptinen siitä, kuinka paljon kipsiä voi kuormittaa ja kuinka se kestää kylmää autotallin seinän läpi.

Olisitteko vain asentaneet koolaukset kaikkialle missä suunnilleen tiedätte, että kaappeja tullaan asentamaan, ja sitten käyttäneet supertulppia siellä missä käy ilmi, että raskaita esineitä tullaan asentamaan harrastetilaan?

Aliarvioinko jegermeister-kipsin?

OSB kipsin alla?

Onko autotalli eristämätön?

Y
autotalli tulee myöhemmin olemaan täysin eristetty lämmin autotalli. nämä kaksi huonetta ovat eristettyjä..

osb ja remonttikipsi voisin kuvitella, kysymys on, onko vaivan arvoista.

Taattu olevan vaivan arvoinen osb:n kanssa.. On varmasti tylsempää kuin yrittää kiinnittää jotain painavampaa kipsiin..

Y
tyypillistä, en olisi ostanut koko lavaa kipsiä silloin siis..

Mikä seinä nyt on? siis mitä tulee OSB:n taakse? Mun autotallini on rakennettu samasta tyyppisestä kevytbetonista kuin talo, ei optimaalinen kiinnittää mitään mutta on Fischer-tulppia jotka mahdollistavat reilusti raskaiden tavaroiden ripustamisen niihin seiniin. Jos sulla on ulkoseinät jotka on ok, ehkä voit liimata kipsi suoraan niihin ja sitten käyttää tulppia betonissa?

Y
4 tuuman reglarit, tai ainakin väliseinät ovat sitä, uskon että ulkoseinät myös, tuulensuojalevy, tavallinen puupaneeli. eristys ja sitten jonkinlainen seinälevy... valettu lattialaatta... ennen oli 20 mm lastulevyjä, jotka revittiin irti... paitsi pannuhuoneessa oli kipsilevyä, joka on nyt poistettu.

en oikeastaan ole ajatellut laittaa niin ihmeellisiä asioita seinille, kiinnikkeet voi suunnata reglarien kohdalle ja asentaa hyllyt niiden väliin.

aiemmin katto oli eristämätön, mutta siellä on laitettu muovi, eristys ja ruuvattu ylös kipsilevyä. ajatus on, että tämä tehdään koko autotallissa.

Viimeksi muokattu:
Sitten teet niin, nyt kun sinulla on kipsi kotona..:)

Sitten laittaisin kipsilevyt, sinullahan on kiinnityspisteitä, jotka kantavat vaikka kuinka paljon c/c 60 ympäri huoneen, mikä riittää.

Yrrol sanoi:
tyypillistä, ei olisi pitänyt ostaa kokonaista lavaa kipsiä sittenkään..
Remonttikipsiä?

Jos se on tavallinen 13 mm kipsilevy, niin laittaisin tuplakipsin, jos levyjä on runsaasti.
Metalliexpanderilla roikkuu vähintään 30 kiloa per ruuvi, joten täytyy olla todella raskaita juttuja ennen kuin tulee ongelmia.
3-4 ruuvilla ripustat suurimman osan tavaroista. Jos se on raskaampi, silloin on syytä osua koolaukseen siinä tapauksessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.