7 792 lukukertaa ·
8 vastausta
8k lukukertaa
8 vastausta
Mikä rappaus Leca-kellarin sisäseinään?
Ajattelin yrittää laittaa vähän rappausta meidän kellarin sisäseinille, jotka ovat Lecablockista. Seinät ovat eristämättömiä, jos sillä on jotain merkitystä.
Ymmärtääkseni suurin osa rappaustyypeistä toimii Lecassa, mutta voiko joku suositella jotain, joka todennäköisesti onnistuu hyvin?
Haluan mahdollisimman sileän pinnan.
Ymmärtääkseni suurin osa rappaustyypeistä toimii Lecassa, mutta voiko joku suositella jotain, joka todennäköisesti onnistuu hyvin?
Haluan mahdollisimman sileän pinnan.
Jos tänään ei ole laastia, laita ensin serpo 103 rödgrund. Sitten käytä a tai b laastityyppiä, kuten serpo 222... viimeiseksi laita c laasti, serpo 133, ja tee pinnasta sileä.
Laastit on jaettu abc-luokkiin, 1-laasti painaa eniten ja c-laasti vähiten. Jos laitat c-laastin pohjalle ja sitten b-laastin sen päälle, se irtoaa parin vuoden kuluessa.
Laastit on jaettu abc-luokkiin, 1-laasti painaa eniten ja c-laasti vähiten. Jos laitat c-laastin pohjalle ja sitten b-laastin sen päälle, se irtoaa parin vuoden kuluessa.
Kellarini seinät eivät tällä hetkellä ole eristetty ulkopuolelta, mutta todennäköisesti ne eristetään tulevaisuudessa, kun teen salaojitusta uudelleen. Ajattelin Isodrän tai vastaavaa.
Kysymys kuuluu, pitäisikö minun panostaa sementtipohjaiseen laastiin (joka kai yllä mainitut ovat?) vai kipsilaastiin?
Kysymys kuuluu, pitäisikö minun panostaa sementtipohjaiseen laastiin (joka kai yllä mainitut ovat?) vai kipsilaastiin?
Ei kipsiä kellarin ulkoseinille.Prosit sanoi:Kellarini seinät eivät tällä hetkellä ole eristetty ulkopuolelta, mutta todennäköisesti ne tullaan eristämään tulevaisuudessa, kun teen uudelleen salaojituksen. Ajattelin Isodräniä tai vastaavaa.
Kysymys on sitten, pitäisikö minun panostaa sementtipohjaiseen laastiin (jonka ne mainitut luultavasti ovat?) vai kipsilaastiin?
Varmasti liioittelua.Prosit sanoi:
Muuten tavallisin galvanoitu verkko "oikeaan" rappaukseen ja lasikuitu "muovirappaukseen".
Onko OK asentaa B-laasti suoraan Lecaan? Mitä voin nähdä, se näyttää olevan eniten ulkona, jossa tarvitaan punagrund...
...vai ehkä C-laasti suoraan Lecaan?
Onko olemassa joitakin pienempiä reikiä/epätasaisuuksia, jotka tarvitsevat täyttöä, sopiiko edellä mainittu laasti myös siihen?
...vai ehkä C-laasti suoraan Lecaan?
Onko olemassa joitakin pienempiä reikiä/epätasaisuuksia, jotka tarvitsevat täyttöä, sopiiko edellä mainittu laasti myös siihen?
Viimeksi muokattu:
Olen siistinyt takkahuoneeni, jonka seinät ovat lecaharkko- ja betonielementtiä. Poistin kaiken olemassa olevan laastin ja puhdistin teräsharjalla ja pölynimurilla. Harjasin sen jälkeen pohjustusmaalin ja asensin sen jälkeen ohjauskiskot ja sinkityn rappausverkon. Seuraavana päivänä rappasin C-laastilla, serpo 244. Kuukauden kuluttua maalasin seinät silikaattimaalilla. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen.
Olen nyt valmistelemassa kahden muun huoneen rappausta kellarissa. Koska nämä tullaan laatoittamaan, käytän tällä kertaa pohjustusmaalia, rappausverkkoa ja B-laastia, serpo 222.
Voin suositella rappausverkon käyttöä, koska se suojaa tulevilta halkeamilt ja lisää kestävyyttä. On myös helpompaa levittää rappaus verkon kanssa kuin ilman. Verkkoa asentaessa on hieman vaivaa, mutta se on sen arvoista.
Kyllä, reiät korjaat samalla laastilla, jota käytät rappaukseen.
Olen nyt valmistelemassa kahden muun huoneen rappausta kellarissa. Koska nämä tullaan laatoittamaan, käytän tällä kertaa pohjustusmaalia, rappausverkkoa ja B-laastia, serpo 222.
Voin suositella rappausverkon käyttöä, koska se suojaa tulevilta halkeamilt ja lisää kestävyyttä. On myös helpompaa levittää rappaus verkon kanssa kuin ilman. Verkkoa asentaessa on hieman vaivaa, mutta se on sen arvoista.
Kyllä, reiät korjaat samalla laastilla, jota käytät rappaukseen.
Klikkaa tästä vastataksesi