3 674 lukukertaa ·
20 vastausta
4k lukukertaa
20 vastausta
Mikä perustus on vakain?
Tarkoitatko, että minun pitäisi laittaa XPS/EPS suoraan soran päälle ja asettaa talo sen päälle? Syy, miksen halua valaa betonia, on se, etten ehdi ja haluan tulevaisuudessa pystyä liittämään vettä ja viemärin, mikä on helpompaa, jos on tuuletettu alapohja/pilari. Syy, miksen ehdi valaa betonia, on se, että talon omistaja haluaa poistaa sen kevääseen mennessä. Hän aikoo rakentaa jotain muuta laatalle. Talo on ilmainen, jos järjestän sen kuljetuksen pois.Karrock sanoi:
Ok. Mutta et tiedä, onko lasivilla yhä paikallaan laatalla, kun talo nostetaan. En olisi halunnut ryömiä riippuvan talon alla yrittäen palauttaa ja kiinnittää eristystä takaisin alapohjalevyillä.
Pienempien talojen siirtäminen on kohtuullinen rutiinihomma. Perustuksen muuttaminen laatasta pilareihin vaatii hieman parempaa tietoa kuin sinulla on tällä hetkellä. Näytät olevan kiinnostunut (kiintynyt?) löytämään käytettyjä betonilohkoja, joille talon voisi asettaa. Kaikki maatason laatalla perustetut talot perustuvat EPS- tai XPS-eristykseen, jonka lujuus on välillä 80-300. Se on kestävää ja helppo käsitellä. Jos asetat laajan XPS-kerroksen, talon pitäisi pysyä nätisti.
Eikö albapalkit ole spolkant? Eivätkö ne tunnu epävarmemmilta kuin vakaasti paikallaan pysyvät lecapalkit, jotka eivät voi kaatua mihinkään suuntaan?B BSOD sanoi:
Ne ovat 25 cm leveitä, 6 cm leveämpiä kuin lecabalkit. En tiedä missä tilanteessa ne kaatuisivat, ne ovat melko vakaita. Kun talon asettaa niiden päälle, ne eivät varmasti liiku.E Einh sanoi:
Karrock
Remontoija
· Västra Götaland
· 1 059 viestiä
Karrock
Remontoija
- Västra Götaland
- 1 059 viestiä
Aha!E Einh sanoi:Tarkoitatko, että minun pitäisi asettaa xps/eps suoraan soralle ja laittaa talo sen päälle? Syy siihen etten halua valaa on, että minulla ei ole aikaa ja haluan tulevaisuudessa pystyä vetämään sisään vesi- ja viemäriputket, ja se on helpompaa tehdä jos on ryömintätila tai pilariperusta. En ehdi valaa, koska talon omistaja haluaa saada sen pois kevääseen mennessä. Hän aikoo rakentaa jotain muuta paikalle laatalle. Talo on ilmainen, jos järjestän kuljetuksen sieltä pois.
Kuulostaahan se hyvältä diililtä. Onko sinulla tilaa asettaa talo vieressä olevien palkkien päälle ja valaa perustus vesijohdoilla ja viemärillä rauhassa?
Muuten kolme pitkää linjaa vapaavalintaisesta materiaalista on edelleen paras. Tai siirry neljään linjaan. Mutta mieti missä haluat kiemurrella viemäriputkien kanssa sylissä ja yritä suunnitella niin, etteivät linjat mene juuri siitä kohtaa.
Klikkaa tästä vastataksesi