B
Olen varmasti valinnut albapalkit, 400 mm tai 600 mm korkeus tuntuu oikeammalta kuin useat irralliset 19 cm lecavälit.

Tai muurannut skalblockilla ja valanut perustuksen.
 
Karrock
E Einh sanoi:
Joo, luulen, että eristys säilyy, kun talo nostettiin paikalleen perustalle joskus 70-luvulla.
Uutta tietoa, hyvältä kuulostaa.
 
  • Tykkään
Einh
  • Laddar…
Karrock Karrock sanoi:
Ok. Mutta et tiedä, onko lasivilla yhä paikallaan laatalla, kun talo nostetaan. En olisi halunnut ryömiä riippuvan talon alla yrittäen palauttaa ja kiinnittää eristystä takaisin alapohjalevyillä.
Pienempien talojen siirtäminen on kohtuullinen rutiinihomma. Perustuksen muuttaminen laatasta pilareihin vaatii hieman parempaa tietoa kuin sinulla on tällä hetkellä. Näytät olevan kiinnostunut (kiintynyt?) löytämään käytettyjä betonilohkoja, joille talon voisi asettaa. Kaikki maatason laatalla perustetut talot perustuvat EPS- tai XPS-eristykseen, jonka lujuus on välillä 80-300. Se on kestävää ja helppo käsitellä. Jos asetat laajan XPS-kerroksen, talon pitäisi pysyä nätisti.
Tarkoitatko, että minun pitäisi laittaa XPS/EPS suoraan soran päälle ja asettaa talo sen päälle? Syy, miksen halua valaa betonia, on se, etten ehdi ja haluan tulevaisuudessa pystyä liittämään vettä ja viemärin, mikä on helpompaa, jos on tuuletettu alapohja/pilari. Syy, miksen ehdi valaa betonia, on se, että talon omistaja haluaa poistaa sen kevääseen mennessä. Hän aikoo rakentaa jotain muuta laatalle. Talo on ilmainen, jos järjestän sen kuljetuksen pois.
 
B BSOD sanoi:
Olisin varmaan valinnut albapalkit, 400mm tai 600mm korkeus tuntuu sopivammalta kuin useiden erillisten 19cm lecapalkkien käyttö.

Vai muuratun kuorilohkoilla ja valettu perusmuuri.
Eikö albapalkit ole spolkant? Eivätkö ne tunnu epävarmemmilta kuin vakaasti paikallaan pysyvät lecapalkit, jotka eivät voi kaatua mihinkään suuntaan?
 
B
E Einh sanoi:
Ovatko albapalkit reunalistoja? Eivätkö ne tunnu heppoisammilta kuin lecabalkit, jotka makaa tukevasti eivätkä voi kaatua mihinkään suuntaan?
Ne ovat 25 cm leveitä, 6 cm leveämpiä kuin lecabalkit. En tiedä missä tilanteessa ne kaatuisivat, ne ovat melko vakaita. Kun talon asettaa niiden päälle, ne eivät varmasti liiku.
 
Karrock
E Einh sanoi:
Tarkoitatko, että minun pitäisi asettaa xps/eps suoraan soralle ja laittaa talo sen päälle? Syy siihen etten halua valaa on, että minulla ei ole aikaa ja haluan tulevaisuudessa pystyä vetämään sisään vesi- ja viemäriputket, ja se on helpompaa tehdä jos on ryömintätila tai pilariperusta. En ehdi valaa, koska talon omistaja haluaa saada sen pois kevääseen mennessä. Hän aikoo rakentaa jotain muuta paikalle laatalle. Talo on ilmainen, jos järjestän kuljetuksen sieltä pois.
Aha!
Kuulostaahan se hyvältä diililtä. Onko sinulla tilaa asettaa talo vieressä olevien palkkien päälle ja valaa perustus vesijohdoilla ja viemärillä rauhassa?

Muuten kolme pitkää linjaa vapaavalintaisesta materiaalista on edelleen paras. Tai siirry neljään linjaan. Mutta mieti missä haluat kiemurrella viemäriputkien kanssa sylissä ja yritä suunnitella niin, etteivät linjat mene juuri siitä kohtaa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.