Mietin, mitä näitä peitelevyjä kutsutaan, jotka on tarkoitettu peittämään rumia ruuvinkantoja ja mistä niitä voi löytää?
Katso kuva, niin näet.

130200923355A7795.jpg

Onko ne sitten todella prikkoja eikä vain ruuvinpäitä, jotka näyttävät siltä?

Ovatko ne siis täysin sileitä päältä?

Muuten yleensä käytetään puu- tai muovitulppia piilottamaan ruuvinreiät portaissa.

Peiteproppu niitä yleensä kutsutaan. Löydät niitä eri materiaaleista ja väreistä hyvin varustellusta rakennustarvikeliikkeestä. :cool:

Staffans2000
Ihmettelen täsmälleen kuten "Bergling", ovatko ne peitelevyjä? Vaikea nähdä!
Jos "levyt" eivät irtoa, ne eivät ole levyjä vaan ns. vaunupultin päät, jotka näet.

Staffan

Staffans2000
Immobil sanoi:
Vaununpultti se ei voi olla, koska silloin TS:llä täytyisi olla mutteri toisella puolella kaidepuuta.

Jaha..... ja kuka sanoo, että hänellä ei ole sitä?

Staffan

Minä, koska en ole koskaan nähnyt portaita, joissa on mutterit vangstyckenien sisäpuolella. :rolleyes:

Kutsutaan myös nimellä täckplugg...

ei se ole mikään vagnarbolti. Poistin yhden täältä ja otin siitä kuvan. Huomasin nyt, että alkuperäinen otettu kuva ei ehkä sisällä sellaisia. Katso tätä kuvaa sen sijaan.

910200925209Pcd2b.jpg

Voin lisätä näin melkein 4 vuotta myöhemmin, että en EDELLEEN ole löytänyt tätä "brickan/pluggen"!

Olen kysynyt noin 10 myymälästä/rakennusliikkeestä. Katalogeja on selattu tuntikausia.
Onnistuin hiomaan ja uudelleenkäyttämään muutaman, mutta kaipaan yhä noin 40 "brickor/pluggar".
Talo on vuodelta 73, joten sen ei pitäisi olla täysin unohdettu asia...

Luultavasti jotain erityistä, jonka porrasvalmistaja/talonvalmistaja/jokin kiinnikeyritys on koonnut yhteen.
Yritä löytää joku tiivisteproppu ja vaihda kaikki, jotta saat ne samanlaisiksi.

Ostin kromatut päätytulpat putkiin, kun minun piti peittää aukot porraskaiteessa. Ostin ne kaupan sisustusfirmasta.

TH Nyman hillebardsgatanilla Malmössä on todennäköisesti sellaisia kotona.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.